tirsdag den 14. september 2010

Elastik Tricket

Forståeligt nok kan pædagoger landet over ikke være tjent med at skulle snøre og binde flere kilometer snørebånd hver dag på de små pus der endnu ikke mestrer kunsten...for slet ikke at nævne de mange efter "snøringer" når de så fine sløjfer går op under legen og truer med at sætte sig fast i cykelhjul ect. eller aggere snubletråd....

Skal man så holde sig fra de mange skønne sko og støvler med snøre indtil børnene er store nok??

Slet ikke nødvendigt!!



Vi bruger bare Elastik Tricket, her er det lillemandens yndlingsstøvler der har fået tilpas meget elastik til at de er lette at hoppe i men stadig bliver siddende på :-)



Og Elastikken sættes bare i så det ligner snøre.


Heldigvis findes der i dag et helt fantastisk stort udvalg i farver af elastik så det ikke nødvendigvis skal være den lidt "kedelige" udgave som ovenfor, og glitter guld/sølv elastik er prinsessens favorit.
Det neonfarvede elastik fik jeg sidst jeg var i Silkeborg i den lokale stofbutik ;-)
Nyd Dagen
KH

13 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

Super god idé. Bliver straks kopieret :-)

morslille sagde ...

Den hugger jeg også straks ;O))TAK

Lindas hobbyhjørne sagde ...

Hei :)
Utrolig smart :) Skulle ønske jeg hadde kommet på det da barna mine var små, spesielt tvillingene mine.
Ha en fin dag, klem.

Christina Skansing sagde ...

Super idé! Det vil lette de næste skoindkøb hos os, for da vil jeg være fri for at indskrænke mit udsyn til sko med velkrolukning. Tak for det;)

lilla a sagde ...

Det var den bedste idé jeg har set i lang tid! Tak for den.

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Det er skisme da en mega god idé - tak fordi du deler ud. Jeg vil straks gå ind og montere elastik i metervis, til glæde for mig og mine unger :)

Lone Rose sagde ...

Kanon god idé! Tak for det :)

Eva sagde ...

Rigtig, rigtig god ide! Jeg har cyklet med en elev i dag, som fik snørebåndet viklet ind i pedalen. Der skete heldigvis ingen ulykke, men det er jo farligt.

Frk. Ranke sagde ...

Som pædagog kan jeg kun sige at det er en fantastisk ide... Så smart og lækker udvalg.
Louise

LineBN sagde ...

Fantastisk god idé :D 10 tommelfingre op for dig!!

det er en idé jeg som mor er rigtig glad for og bestemt vil tage til mig, men det er så absolut også en idé jeg som pædagog studerende er ellevild med :D

Line sagde ...

Smart!! Er godt træt af at være tvunget til velcro modellen. Det skal da helt klart prøves!

søslerier sagde ...

Tak for tippet, kære Wenche - måske også moderens snørrebånd skal udskiftes...
Alt der letter 'kommen-ud-ad-døren-ritualerne' med et 'bærebarn' på armen er kærkomment! ;)

Lis sagde ...

Jep, verdens bedste trick! Vi bruger det også, men jeg har kun haft held til at finde glimmerelastik. De der neon er jo superskønne!!

Kh
Lis