mandag den 27. september 2010

EfterårsSvampe

OK jeg overgiver mig, nu kan jeg ikke længere lade som om at mine tæer ikke bliver kolde i mine sommersko og at jeg ikke får gåsehud over hele kroppen når jeg cykler kun iført en tynd cardigan, nej den går bare ikke længere!!!

Det er bare ikke sommer mere ,men EFTERÅR!

Her i denne svampe og kastanje tid vil jeg så hermed gerne byde EFTERÅRET velkommen ;-)

Jeg er netop blevet færdig med en lille samling svampe..,hvorfor skal de bare tage en time stykket at hækle???, ville jo så gerne bare hækle horder af dem ;-)




Her får i dem lige i skala til ære for min kære veninde KAREN :-)

Bare rolig så snorelige ligger de ikke hele tiden, lige så snart jeg har fået rodet mig gennem en 10-15 flyttekasser skal de monteres på nøgleringe :-) Klar til julebasaren.



Jeg elsker at se på farver , flytte rundt på farver, eksperimentere med farver og bare lege med farver ( den lyseblå svamp har fået blå prikker ).

Svampene har jeg hæklet efter opskriften du kan finde her på bloggen, de er denne gang hæklet i mere dusede farver så de klæder efteråret bedre end sommerens pastel udgave.

Og ja jeg har selvfølgelig hæklet dem i HAVBLIK ;-))) Må snart have tanket nye forsyninger....!!!

Nyd Dagen

KH

22 kommentarer:

Betty sagde ...

Den farveskala er lige noget for mig...Der ligger da vist mange timer bag de fine fine svampe!

God mandag fra Betty!

Forår hele året (Jette) sagde ...

Nuttede svampe. Hvis det kan være dig til nogen trøst, så ville jeg sandsynligvis være 2 timer om at hækle en :o) Hav en god dag. Hilsen Jette

camilla sagde ...

Dybt suk. hvor er de altså fine. Er så misundelig.

Frk. Hverdag sagde ...

De gør da efteråret lidt smukkere.

Lene sagde ...

1 time...!!! Jeg er nu altså noget længere tid om det, men søde det er de altså. Jeg har også lavet en hel lille farveskala, og jeg er sikker på der kommer flere. Skønne farver du har valgt.

Anne Thompson sagde ...

De er godt nok fine! Tænk, om det var den slags man kunne samle i skoven :-)

filz-t-raum.ch sagde ...

lovely mushrooms, lovely colors....wonderful!!!
bye,
filz-t-raum.ch

Kristin sagde ...

Så fine de ligger der og kaster "havblikket" fra sig. Det havblik er så lækkert!

Go efterårsdag

Kh

Sofie Legarth sagde ...

Super super fine!!! Hvor og hvornår bliver julebasaren afholdt? :-)

Patchwork-blomsten- Marianne sagde ...

wauw det er flot med den farveskala :) - men også hver for sig er de smukke ....
1 time om hver - jeg skal da vist øve lidt mere (har kun lavet en indtil videre) men det tog vist omkring 2 timer :)
kh

Mette sagde ...

Hvor ser det godt ud, Wenche!

camilla sagde ...

Yes, jeg gjore det. 3 timer tog det, men den er ikke lige så fin og ser lidt større ud. Men jeg gjore det, og er helt klar på flere.

I'm with Leia sagde ...

Så søde de er! Den julebasar - er det den i Odense som Karen Klarbæk også laver sager til? Tror jeg vil hoppe på et tog for det ser ud til at komme så meget fint dit.

Annchen sagde ...

Lækre lækre svampe... Jeg må til at hækle nogle flere så mine også kan blive så fine ens..;)
Elsker de dusede farver! Skønne..
KH Anne

Eva sagde ...

Jeg har hæklet én svamp i weekenden,- du kan se den på min blog idag,- og jeg synes, det er imponerende så mange, du får lavet. Det tager nemlig lang tid, men de er SÅ fine.
Tak for opskrift.

Kirsten sagde ...

De er bare søde de fine svampe... ;-)

Og ja, efteråret er så sandelig kommet. Jeg er normalt ikke en fryse-pind, men jeg er altså også begyndt at småfryse...

tusindfyd sagde ...

Hvor er det skønt at høre i er så flittige ved hæklenålene ;-) OK jeg klager ikke mere med min time ;-) Vi må slå fast at øvelse simpelthen gør mester. Så bare klø på

KH

camilla sagde ...

kan man lave dem så de bliver lidt mindre?

tusindfyd sagde ...

Man kan hækle svampene lige så store eller små man vil, hvis du går en nål str. ned vil de allerede blive mindre men ellers laver du bare ex færre masker=omgange eller nøjes med at tage ud til ex 24 istedet for 36 i stok og hat.
Ligeledes kan se forstrres evt blot med dobbelt garn og større nål.
Lige så snart hækleteknikken sidder kan man så let som ingen ting justere str.

KH

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

De farver, de har lokket længe og ved synet af din svampe-skala, kunne jeg ikke stå imod mere.
Der er bestilt 10 nøgler, kunne have bestilt mange flere, men alt med måde ikk´. Hvad de så skal bruges til? Aner det ikke. Nu skal de lige ankomme og så vil jeg nyde synet og mon så ikke der dukker en idé op :)

tusindfyd sagde ...

Kære Jeanette

Hvis du har det bare lidt som jeg så er det at have dem og nyde synet af dem længe rigeligt ;-) Men jeg er nu helt sikker på at du nok skal få dem brugt for de er uimodståelige ;-)))

Mona sagde ...

De soppene var utrolig fine! Så dyktig du er!
ha en fin kveld!