lørdag den 25. september 2010

Den Lille Skrædder

Jeg kunne godt forstille mig et lille bitte kælderlokale med stor vinduer mod gaden, vinduerne er sortmalede i rammen, døren er sort og snirklet med glasruder, en lille messingklokke laver et sart ring når man åbner og træder ned til den lille skrædder.

Gulvene er afhøvlet og i midten af lokalet står et meget stort bord fyldt med symaskine, stof, mønstre og nips. Overalt står der store glaskrukker med knapper, bånd,blonder, armbånd, svampe og og og.

Langs vinduerne er der små tynde tråde hvorpå der hænger små bøjler i sarte farver og på bøjlerne hænger alverdens skønne dukketøjskreationer ;-)

Der er dukker og dukke ting og sager, tinsoldater og gamle metalbiler rundt omkring, fine små finurlige ting til små drenge og pigers univers, men også fine finurlige skatte til til store og voksne piger.

Det ville være en sand drøm at kunne kalde sig den lille skrædder ;-)



En af mine kære dukkemødre fylder 12 år i dag og har ønsket sig lidt ny garderobe til hendes dukkebarn.

Jeg er utrolig glad for at kunne være med til at forlænge barndomstiden med dukkeleg for en 12 årrig.



Jeg har blandet og leget med nye stoffer, retrostoffer og tyl.


Jeg har også prøvet en ny variant i halsudskæringen der giver et rigtig fint fald rundt om halsen :-)


Retrostoffet her er jeg helt vild med i farverne, havde jeg nok af stoffet skulle jeg helst sikkert selv have mig en busseronne!



Nu er garderoben formentlig pakket ud med boller og kakao til ;-)




Lige et lille tip, flagranker fungere som en ekstrafin snor til indpakning ;-)
Nyd Dagen
KH



17 kommentarer:

morslille sagde ...

Åååh så fine ting, kunne du ikke "forestille"dig at lokalet var stort nok til et par dukkesyningskurser?
Hilsen Charlotte

Hanne sagde ...

Hvor er hun altså heldig den pige der får den pakke.
Hvis du startede den lille butik.(smil) Så ville jeg komme straks og købe en af dine dukker m.m - selv om jeg bor i Silkeborg.
Fortsat god dag.

Marie-Louise sagde ...

Det lyder som en en drøm med sådan et skrædderi:-) Sikken en fin gave du har lavet.
Nu ved jeg godt at du lige er flyttet, men tænker du, at du på et tidspunkt vil lave dukkerkursus igen?

tusindfyd sagde ...

Jeg håber MEGET at få lavet kurser igen når jeg er på plads både i hjem og hoved ;-)

KH

Marie-Louise sagde ...

Det vil jeg se frem til:-)

Lena sagde ...

Eeejj hvor er det da bare SÅ fint....jeg har længe brudt min hjerne med, hvem jeg skulle berige med en af dine dukker, men vi har ikke rigtig nogen omkring os som er alderssvarende...det ender s.. med, at jeg må have en til mig selv!! :o)))
Din iværksætter ide er helt fantastisk, - go for it!!

søslerier sagde ...

;) husk - drømme kan jo altså godt gå i opfyldelse én dag!

Karen Klarbæk sagde ...

Jo flere gange man siger for sig selv eller andre....det eller det vil jeg gerne opnå....jo hurtigere og lettere går det i opfyldelse.
HUSK DET.

Kram og tak for skønne billeder
Karen

Lindas hobbyhjørne sagde ...

Så fine klær du har laget, med fine farger også :)
Ha en fin kveld :)

Stella Dea sagde ...

Hvor ville jeg gerne komme og se på fine dukke sager hos den rare dame hos "Den lille skrædder". Har hørt om tidligere tiders dukke hospital hvor de gamle fine dukker kom ind og blev lavet hvis der gik hul i den fine tynde celluid eller sågar glas.
Hvem siger der ikke er plads og brug for "Den lille skrædder"? Hmm tænk lidt over det.

Jeannet sagde ...

HVor er det bare sødt og en MEGET fin gave. Den bliver hun glad for.
Sådan et kælderlokale gad jeg også godt have.
Kan snart ikke være herhjemme i systuen.
De er bare ikke lette at finde uden de koster et triliart.
Håber du er ved at falde godt til her i KBH.

Mia Merethe sagde ...

så flink du er!! hadde jeg vært barn igjen hadde jeg blitt lykkelig av å få en slik gave til dukkene mine :o) fantastisk.

og jeg må si jeg så for meg hvordan den lille skrædders lokale ser ut!!! helt perfekt... <3

MIA

Eva sagde ...

Dejlig gave. Alene indpakningen er helt fortryllende. Supergod ide.

Skriv lige adressen, når du finder dit kælderlokale, så kommer jeg forbi!

Losarinas mor sagde ...

Jeg ville SÅ gerne besøge den butik ! Sikke et univers at træde ned i :-)

Sofie Legarth sagde ...

Jeg kan såååå meget følge dine tanker! det lyder bare så skønt!
Du skulle gå for det! :-)

Kristin sagde ...

Åh kan næsten høre den lille klokke ringe! Jeg vill bestemt komme forbi - selom jeg har langt:-)
Fin garderobe til dukken

Stina Ida sagde ...

Kære Tusindfryd
Mathilde blev sååååå glad for gaven til dukke Karla. Alt tøjet blev prøvet, samt de fine spænder til håret. Så nu er Karla klar til fest :-). Det var i øvrigt det eneste legetøj Mathilde fik på dagen - så gaven varmede ekstra meget. Tak for hjælpen.
Den skønne flagranke er allerede hængt op til så fryd for øjet.
De kærligste tanker til dig, Stina
ps. Jeg er også frisk på et dukkekursus, når tid er.