søndag den 19. september 2010

BasarForberedelser

Jeg er jo i fuld gang med at lave håndgjorte ting til julebasaren i hhv. Århus( børnehaven Stjernehuset), Silkeborg Steiner skolen og Steiner skolen Vidar i Gentofte....

Både Karen og jeg laver tingene frivilligt og alt incl materialer går ubeskåret til børnehaven/skolerne til glæde for de mange børn ;-)


Den første lille basar "trold" er nu færdig....skulle gerne være en af ca 5-6???Nu må vi se.


Kroppen er syet af retrosengetøj i bomuld, fyldt med økologisk uld. Økologisk trikot , hår ,øjne og mund er broderet med broderigarn.
Hatten er fastsyet og hæklet af mit elskede Havblik...
Den lille "trold" er pyttet i en lille sovesæk af ren uld som kan tages af og vaskes ved behov,
sltså en rigtig lille begynder dukke for de allermindste :-)


Jeg har hæklet et par hundrede meter flagranker...


Både de kulørte


Og selvfølgelig den helt klassiske. De røde flag har jeg også hæklet en bunke af til montering på guldståltråd så de kan hænges enkeltvist hist og pist. De er også rigtig gode til at pynte en fødselsdagsbuket med ;-)


Ja , og så lige et par hundrede meter "skagensranker" !!! Dem elsker jeg, de kan give et hvert rum et strejf af kolonihave.



MEN, nu er det så lige at jeg har såddan brug for jeres hjælp. Min tid er jo knap i alt vores rod lige nu ,så for at lægge kræfterne det rigtige sted vil jeg så gerne høre jeres mening, hvad er hot, hvad er not??? Hvad er måske mere hot end andet?
I dag skal vi igen igen på køretur, hente børnene hos deres bedsteforældre i Jylland, der skal selvfølgelig hækles på turen og det skal være svampe denne gang ;-)
Nyd Dagen
KH




20 kommentarer:

Bella sagde ...

uuh jeg er vild med det hele og havde jeg råd ville jeg købe lidt af det hele :)
Ja jeg kan ikke vælge da du er dygtig til det hele!

Kamma og Ko) sagde ...

Jeg synes også om det hele... men savner dine små svampenøgleringe. Dem tror jeg er et hit.
Jette / Kamma og Ko

Fluesvampen/Lærke sagde ...

Jeg tror også på de små svampenøgleringe - sådan en vil jeg vildt gerne selv eje (måske der kommer et hint til det når der er basar på skolen i Gentofte!!!). Men den lille trold (måske en skifting) er også meget nuser :-)

Losarinas mor sagde ...

Du skaber de smukkeste sager !
Og nu kan jeg jo købe dem i bazaren- Vidar skolen :-)
De dukke har snuppet mit hjerte :-)
Har den ben eller bare en pose ?
God tur til Jylland.

Krudtuglens mor sagde ...

Sødeste Wenche, alle dine ting er HOT!!! Måske nogle postkort med dine illustrationer??? Sådan til at putte i ramme :) (evt med ramme Ü)... dejlig søndag herfra!!!

Anja sagde ...

åh altså jeg tror at dine fantastiske dukker er et kæmpe hit, Liam (øhøm jeg) ville ihvertfald gerne eje en ;o)
hvornår mon der er bazar i gentofte???

Louise sagde ...

De smukke røde flag sat på guldståltråd ville være utroligt smukt på juletræ. Min faster hækler nogle små søde flettede julehjerter og de er så søde både på juletræet og som pynt på julepakkerne.

Line sagde ...

Årh totalt nuttekær lille trold! I´m in love!

Eva sagde ...

Jeg er altså totalt vild med de farvede flagranker. Og svampenøgleringene. Og dukkerne er fuldstændig fantastiske. Og skagensrankerne. Og.....

Du er simpelthen så dygtig,- jeg kommer til basar!

Betty Margerthe Larsen sagde ...

Det hele er hot.....Skal nok blive solgt! Elsker den lille krammedukke!

tusindfyd sagde ...

Tusind tak !!!

Jeg fortsætter bare derud af ;-)

Der skal nok komme nøgleringe og sætterkasser og filtnisser og krybbespil.

Du har hele to ben :-)

KH

Sanne sagde ...

Alt som er strikket er fint :D Herlig innlegg

LillePil sagde ...

Alle dine ting er helt fantastiske!! Er de julebasarer også for os almindelige mennesker, hvis vi nu gerne ville købe nogen af dine ting?

pif paf puf sagde ...

Hvor er det bare lækre ting du laver! Jeg er SÅ vild med dine dukker, de har bare det sødeste udtryk!
En anden ting kunne måske være små hæklede dukketæpper af grannystripes, eller små dukkepuder af det samme... Bare en ide...

Loppe-shoppe sagde ...

Jeg vil jo meget gerne hjælpe med at finde "hots", men hver gang jeg så kigger på en ranke tænker jeg: den er bedst, og så næste ranke: den er bedst - jeg er altså ikke til nogen hjælp når alle er bedst.
Venligst Loppe.

Lone Rose sagde ...

Ihhh den dukke er bedaarende!
Hvad med de der fiiiine smaa engle, er det ikke dig der ogsaa laver dem? De er ihvertfald super soede!
Hvor ville jeg dog gerne med til den bazaar... suk!

tusindfyd sagde ...

ALLE er velkommen til basaren alle 3 steder, skal nok holde jer informeret om hvor og hvornår men i kan godt sætte kryds i kaleneren til 20 og 27 nov ;-)

KH

Zacho sagde ...

Ih altså....det kan godt være du har været frem of tilbage over den bro mange gange, men du har alligelvel været ekstrem flittig. Og det hele er bare så fint og pænt....i både kvalitet og farver....FLOT

rikkerose sagde ...

Hej - Sikke en dejlig blog du har. Det kribler og krabler i fingrene, når jeg ser dine fine hæklerier. Jeg tror bestemt flagrankerne er et hit. De er bare så fine og stemningsfyldte.

*rikkerose

Finurligheden sagde ...

Åh, hvor er du dygtig. Jeg er desværre kommet op og slås med flagrankerne, men iiiih - jeg vil så gerne lære at lave dem!