mandag den 16. august 2010

Mit Nye Hjem

Så hurtigt havde jeg ikke troet jeg ville kunne skrive dette.....

Vi skifter jo stadig mellem to huse på hver sin side af storebæltsbroen denne måned ud og da vi ankom til Århus i fredags følte jeg at vi jo bare havde været væk et par dage og da vi så kørte østover igen søndag var det som at vi skulle i sommerhus i en uges tid igen.




MEN så var det lige at jeg her til morgen tog min latte med ud i det lille drivhus i haven for at nyde morgenluften trods støvregn og der sad jeg så og fik øje på den balje vi havde fyldt med æbler i sidste uge og følte pludselig at jeg da altid har siddet i det drivhus ;-)
Jeg følte mig virkelig som hjemme og ikke "bare" i sommerhus. FLere ting inde i huset som vores velkendte tæpper der er lagt over de ukendte sofaer, lidt glas og tallerkner osv. giver det møblerede hus det der gør det til vores hjem i sidste ende vel en genkendelighed?


Jeg har iøvrigt fået et fast morgenarbejde....æbleindsamling og sortering ;-) Tror der er flere hundrede æbler på de to gamle træer og der drysser vel en 40 stykker ned fra hver dagligt!!!

De dårlige kommer ud så vi ikke ender med at skøjte rundt i rådden æblesjask, de gode spiser vi og de mange i overflod skal med i børnehaveklassen og 1. klasse :-)

Det er sandelig en anden æblehøst end den i vores gamle hus hvor jeg på to træer max kan tælle 20 æbler ;-)))




DAB radioen har fået plads i udstuen hvor jeg tænker at indrette min arbejdsplads, ligenu står den på DR klassisk...ret heftigt stykke med trommer og trompeter... Men top hyggeligt!

NYD DAGEN

KH

4 kommentarer:

hosria sagde ...

Åh, det lyder da bestemt ikke dårligt! Velkommen hjem ;)

Frk. Hverdag sagde ...

Lyder til, at det har været en af disse stunder, hvor tingene falder på plads og man bare har det rart. En stjernestund?

Helle Koed sagde ...

Håber I bliver rigtig glade for det nye sted - starten virker til det?! :D Dejligt at føle sig hjemme, selvom det er helt over på den anden side! ;)

Christina sagde ...

Hold da op... du er godt nok hurtig på tasterne i dette her flytteri.. håber virkelig du nyder det... det er kæmpesjovt at indrette sig et nyt sted... glæder mig til at se det en dag.. Kram fra C