tirsdag den 31. august 2010

ACEO´S

Kender du mon Aceo´s?

Et ACEO er et lille kunstværk målende 6,5x9cm , de fås både som orginaler eller som prints af orginaler og kan erhverves for mellem 8 og 20 dollars.

De bliver ofte brugt som samleobjekt og byttes indbyrdes mellem samlere :-)



Jeg har for nyligt købt disse to Aceo´s ,ikke for at starte en samling eller bytte ,men jeg synes rigtig godt om tanken at alle kan få råd til et stykke originalt kunst og disse to skal i nogle forholdsvis store sorte rammer med paspatu svt. værket ;-)




Når jeg engang får min systue tilbage skal jeg helt sikkert forsøge at lave nogle af mine skriblerier efter ACEO standarden.
Du kan finde ACEO´S Lige HER du skriver blot aceo i søgefeltet ;-)
Rigtig god fornøjelse og Nyd Dagen
KH

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Wenche
Dem kendte jeg ikke. Men til gengæld har jeg nogle stykker af disse:
http://www.art-money.org/
God dag i den skønne solskin
Pernille

Maiken sagde ...

Hej Wenche
Tak for tippet! Vi mangler kraftig opgradering af kunst på vores vægge (og som ikke slår bunden ud af vores økonomi). Så indtil videre er blevet smykket med postkort fra Anne Bundgaard og gratis kunst til print fra Feed Your Soul. Men jeg skal da klar tjekke aceo ud! Med en fed sort ramme og passepartout kan alt komme til at ligne en million! :o)
Maiken

Maiken sagde ...

Glemte helt at skrive at det er nogle virkelig fine lidt alfe-agtige billeder! De skal nok blive enormt smukke i rammerne.

janet sagde ...

Hej.

Hvor er det nogle smukke piger du der har fået fingerne i, de er da vidunderlige og motivet passe perfekt til et lille kunstværk, det ville jo ikke være det samme i kæmpe format...

Betina sagde ...

Jeg kender de små Aceo'er som ATC kort. Jeg har i sin tid lavet et par stykker, der ligger på min blog, hvis man søger under ATC.
Dem du har fundet er enormt søde, og alfeagtige som Maiken også skriver.

Mette sagde ...

Spændende! Er meget i tvivl om du har fået min mail...!?

Junette sagde ...

Dem kender jeg heller ikke.
Men det er da en fabelagtig idé. Kunne godt forestille mig en helt stribe af billeder hen ad væggen. Også en allertiders gaveidé. I det prisleje kan alle jo være med. :-)