onsdag den 21. juli 2010

Veninder

Veninder er en vidunderlig gave, en gave man ikke er herre over , ikke kan købe og ikke kan tage som en selvfølgelighed.

En veninde/ ven er for mig en person som af hjertet vil mig det godt, som jeg stoler 100% på og som ved kan stole 100% på mig, som jeg kan vende mig til i glæde og sorg, som jeg kan tale med uden at sige et ord, som kan mærke mig og uden måske altid at forstå mig alligevel holde af mig som jeg er :-)

Veninder er ikke noget jeg samler på facebook ( jeg er ikke på facebook men tak for alle invitationerne det er ikke af ond vilje jeg ikke melder mig på hos jer ;-) ) veninder er nogen jeg møder i livet af forskellige veje og som ved første møde gør noget helt særligt ved mig. En person som jeg straks føler jeg kender og stoler på.

Det betyder ikke at jeg ikke har rigtig gode bekendtskaber som jeg også holder utrolig meget af.



En af mine veninder er KAREN

Første gang jeg mødtes med Karen slappede jeg af fra første minut, det var som om at hende havde jeg da kendt altid!!

Udover alle de vigtigste egenskaber som nævnt ovenfor deler Karen min passion for smukke ting.

Fra hendes sommerferie har hun taget en skuffe med fra MUJI til mig bare som såddan en gave i ved fordi hun ved at jeg vil elske den. Jeg har fyldt den med alle mine stempelpuder og nyder den!



Til børnene fik jeg lige et sæt af Karens fantastiske børnegrydelapper som du kan finde en hæklevejledning til lige HER


Karen og jeg deler også kærligheden til skønt design og STOFFER!
OG sikke en lykke og glæde at få to stykker stof som ens veninde endda selv har designet :-)


OG så er det vist kun veninder der nærmest på telepatisk vis kan mærke at ens ansigtscreme er ved at være tom og derfor lige tager en ny med nu man er i Tyskland ;-)


Den største gave jeg fik i går var dog udover alle disse smukke ting ,medbragt med omtanke og hjerte, den tid Karen og jeg havde sammen til at drikke kaffe, nyde hinandens selskab, snakke, grine, vende alvorlige emner, planlægge og ja bare være SAMMEN.
Tak for en dejlig dag savner dig allerede!
Hvad er en veninde for dig?
Nyd dagen.
KH

7 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Jeg bliver helt rørt :-)

Fríða sagde ...

du har sagt det hele, sikke en god beskrivelse, lige sådan er det jo med veninder.
kh.fra Island
Frida

Louise sagde ...

Lige præcis sådan som du beskriver hende :)
Sikke heldige vi er med så skønne veninder!

Karen sagde ...

Jeg har det på helt samme måde. Og af hjertet TAK, jeg bliver helt rørt.Min veninde hedder bare Wenche i stedet for Karen.
Savner også dig allerede.
Faktisk allerede på vej hjem i bilen, sad jeg og tænkte på ALT det vi ikke nåede at snakke om.
Måske på mandag?

Karen

søslerier sagde ...

Så dejlig, dejlig læsning, Wenche!
Og ja, veninder er ubeskrivelige og meget værdifulde!!!
Mine er spredt over hele landet, og jeg ser dem desværre ikke så ofte som ønsket - til gengæld er det FANTASTISK når man kan mærke at tiden ingen forskel gør i samværet (altså om der går en måned eller et år mellem kontakten, gør intet, når det er en virkelig god veninde)
;)
Ønsker du og Karen de skønneste stunder...

Frk Munk sagde ...

"Alle mine veninder alle mine venner" - i lyder som et supergodt venindepar...pas på hinanden.
Jeg har selv lige sat debatten op hos mig også:-D
http://pia-munk-janson.blogspot.com/2010/07/en-veninde-er.html

Karin Grøn sagde ...

Desværre har jeg aldrig haft en veninde jeg kunne stole på som du fortæller. Den eneste jeg havde, valgte at fortælle mine historier videre i vores lille by, så jeg fik en reprimande på jobbet, da det kom i omløb og blev stemplet som illoyal, så det gør man kun en gang i sit liv. Vi havde også kendt hinanden længe men havde åbentbart ikke samme opfattelse af hvad man fortæller og ikke gør. Desuden er jeg tvilling så veninder har jeg ikke haft i skolen. Det var jo ikke nødvendigt. I dag har jeg ingen men glæder mig når jeg hører din historie på andres vegne over, at de har nogen at betro sig til. Tillykke med det- du er en heldig kvinde