lørdag den 3. juli 2010

Sommerguld

Sikke en fantastisk dag, solen skinner og allerede kl 8.38 er her så varmt!!

Det kvidrer med en helt ny tone fra min hæk i haven...mon der er kommet unger i reden?

Naboens datter skal giftes i dag, teltet i haven blev afprøvet i går aftes med kulørte lamper og musik i aften skal der rigtig være fest :-)

Lige på denne tid og kun 2-3 uger blomstere min Jasmin, den afgiver en helt vidunderlig duft som jeg hvert år går og glæder mig til kommer tilbage.



Lidt Jasmin pyntet med en rose har jeg taget ind i stuen :-)



I onsdags var jeg virkelig heldig...kom på grønttorvet 5 min i lukketid skulle lige se om der var lidt daggamle bær til marmeladen.

Men her i denne Jordbær højtid ???

Jeg fik en hel kasse med de lækreste danske bær i den fineste kvalitet til daggammel pris :-)



Og med 6 meget billige bundter Rabarber der var blevet lidt slatne i solen har jeg fået fyldt fryseren med dansk sommerguld og endnu flere glas med marmelade ;-)))

Hvad byder din weekend mon på?

Jeg skal på loppe i morgen! OG her på bloggen venter der GRANNYSTRIPES ;-)

Nyd dagen

KH

4 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Sikke et dejligt Lørdagshumør :-)

Julie sagde ...

Uhm de der jordbær ser vel nok lækre ud.
Her står weekenden på nydelse på terrassen, 1 enkelt globryllup i eftermiddag, barnefri aften/nat med svendegilde og loppemarked på Ingerslev i morgen.
God weekend!

Gaia Cunin sagde ...

ihh hvor bliver man glad og i godt humør af sådan et indlæg!
Jeg skal afsted efter mønsterpapir og broderigarn, sy, brodere, arbejde videre med mit patchwork sengetæppe (tjek det på min blog), løbe en lang tur i morgen, dase i solen med min bog, lave vandkamp med børnene, lave lækker koldskål.....

Mette sagde ...

Uh ha, i dag har vi været på dyreskue, nordens største så der har været nok at kigge på. I morgen står den på sommerbrunch med gode venner. Køleskabet er spækket med melon, jordbær, druer, mango og en masse andet. Og så er der lige kommet mynte i huset til prikken over i'et.
God weekend herfra.