lørdag den 24. juli 2010

Med 110 KM / Time

Her i sommerferien bliver det til en hel del timer i bilen..... børnene skal jo luftes , familien besøgs, venner ses og verden opleves.

Jeg kan bare ikke "bare" sidde der imens verden suser forbi med 110 km/ t ( plus plus...) så derfor har jeg altid noget med at sysle med ;-)



Lige for tiden bliver der strikket karklude i skønne farver!
Min mormor gav mig de første for snart 10 år siden og nogen af dem "lever" endnu :-)
Hjemmestrikkede karklude....jeg ved godt at de kan købes for en slik af og til men jeg synes nu ikke der er noget der stikker de hjemmestrikkede i holbarhed og kvalitet så DERFOR.
Opskriften er SUPER let og kommer lige her.
100% bomuldgarn, strikkepinde nr 3
Slå 80 masker op og så strikkes der bare rib ( 2ret, 2 vrang) hele arbejdetr igennem til kluden er noget længere end den er bred.
Som afslutning plejer jeg lige at hækle en gang fastmasker rundt om hele kluden.
Nyd dagen
KH

6 kommentarer:

kludemutter sagde ...

nej, vi skulle jo nødig spilde tiden.
Har også et bilstrikketøj, der ligge klar til de lande ture ,)

Yt.

Louise sagde ...

Tak for opskriften, den er vel nok flot.
Jeg har også altid strikketøj med både i bil og til møde. Man kunne jo få en mulighed for at strikke lidt. Mine kolleger har vist vænnet sig til det ;)

Dorte sagde ...

Ja, Wenche vi kan ikke bare sidde der og sidde. Vi bliver da nødt til at have noget mellem hænderne. Lige for tiden er det svampe jeg hækler. Måske det var et lille inslæg værd.
:O) Dorte

Losarinas mor sagde ...

Og hvilke farver :-)

Anja sagde ...

nu hvor du er sååååå go til at lave foto DIY (syntes jeg) kunne du så ikke lokkes til at vise hvordan man slår masker op og hvordan man afslutter.

jeg kan sagtens finde ud af "det i midten" men resten kniber det med!!

Mette sagde ...

Fantastisk at se, at jeg ikke er den eneste som strikker karklude.