mandag den 12. juli 2010

"Give Away"

I en særlig anledning har jeg valg at lave en lidt særlig " Give Away" med særlige regler.

En kreativ kvinde her i blogland er blevet udsat for listige tyve, der i morgengry har tømt hendes systue for hendes vigtigste arbejdsredskaber, hendes grundlag for forsørgelse.

Uden forsikring er dette en katastrofe, og hvordan sparer man op til en ny start når det vigtigste middel til indtjening er over alle bjerge?

Krudtuglens mor har derfor startet en indsamling som jeg har valgt at donere til. Men her i weekenden har jeg tænkt over hvad jeg mon ellers kunne gøre?

Jeg står ikke lige og har en Fiat Punto jeg kan stille på højkant til jer, men jeg har da noget jeg synes er meget bedre ;-)))

Så hermed vil jeg gerne lave en lille leg/fest ud af den ellers trælse situation, håber i har lyst til at være med :-)



I min systue har jeg fundet godter til jer!!
Hele 6,5 meter retrostof, En fin skuffeæske, En svampe nøglering, Papir og en lille æbleblomst dukke.
Næsten 2 kg ( bare så det kan gå som maxibrev).



Retro børnestof


Blomster retrostof


Mange farver så der er lidt til enhver smag.


Også lidt af det virkelige retro....

Et bredt udvalg af papir


Og en hæklet nøglering



Og en lille frøken Æbleblomst på bare 19 cm ;-)
Reglerne er enkle.
I DENNE ene "Give Away" kan du købe dine lodder.
Et lod koster 20 kr og du må købe lige så mange du har lyst til ;-)
Beløbet indbetales Til Christina Ennemark
Reg. nr 3230
Kontonr. 3230211965
Udenlandske deltagere kan lave EU overførsel på
IBAN DK 14300032 30211965
SWIFT DABADKKK
På indbetalingen skriver du Tusindfryd/ og det alias/navn du deltager med så vil Christina sørge for at pengene når frem til systuen.
Under kommentarer skriver du til mig hvor mange lodder du deltager med og har du ikke en blog skriver du lige navn og en mailadresse jeg kan kontakte dig under ;-)
Altså , du har mulighed for at vinde HELE pakken for en flad tyver OG hjælpe til med at få den systue på benene igen ;-)
Hvis du vil linke til denne "Give Away" selvom det ikke giver et lod vil det bare være super
for mange bække små....
Trækker vinderen den 24 Juli!!
Nyd din dag
KH

67 kommentarer:

Bianca sagde ...

Fantastisk idé... Jeg linker til den med det samme... Lodder kommer senere... ;)

Stella sagde ...

Super idé :-) Jeg linker straks videre på min blog.

Gaia Cunin sagde ...

Ej det er da bare den bedste ide!!!!! Har selv grublet over hvad jeg kunne finde på af lign sager! Kuldegysninger herfra (det får jeg når jeg bliver rørt!

morslille sagde ...

Wenche du er genial.
Sikke da en kæmpepræmie, den vil jeg da noget hellere have end en Fiat Punto.
Jeg har straks købt 10 lodder.
Jeg kunne måske finde på at købe lidt flere efter d.20.juli(børnepenge) men jeg er i sommerhus hele ugen op til d. 24. så jeg kan ikke komme på min netbank. Har du tænkt på hvor sent man kan indbetale for at pengene når frem til Christinas konto, der går jo gerne et par bankdage inden pengene når frem?
Kunne du evt. lave en opdatering en gang imellem, så man ved at pengene er kommet på plads?
Hilsen Charlotte

Månestrålens mamasita sagde ...

Det var dog en skøn idé.
jeg vil gerne hjælpe - Marapytta har også min stærkeste sympati!

jeg har netop overført for 5 lodder -tak!

KH Vibeke

Julia sagde ...

Hvor er du bare genial! Ih, gid jeg vinder, fantastisk præmie, med en god omgang feelgood som bonus ;)

Jeg overfører for 5 lodder i dag, og reklamerer også lige på bloggen.

Kh. Julia (som forresten har annonceret den endelige dato for BlogPicnic, så kig forbi)

tusindfyd sagde ...

Hvor er det SKØNT!!! Det er altså fantastisk hvad man kan når man holder sammen ;-)

Jeg skal gerne holde jer opdateret indtil videre har vi 20 lodder i puljen.

God dag i kære!!

Namaste sagde ...

Heisann,
Dette var fantastisk flott av deg!
Jeg leste om hennes tyveri, og det er jo helt forferdelig! Jeg vil gjerne også hjelpe, men tror ikke vi får betalt direkte inn i den banken fra norsk nettbank... Kanskje det kunne vært et alternativ for oss som ikke bor i Danmark??

Jeg ble uansett rørt over dette samholdet inne i denne bloggeverdenen og håper hun får god hjelp til å få seg nye symskiner :o)

Micha sagde ...

rigtig sød tanke og god ide, deltager meget gerne med 5 lodder. Pengene er netop overført.
Håber hun hurtigt får råd til mindst en ny maskine, så hun kan komme videre.
KH Micha

Louise sagde ...

Så fin idé!
Håber du sælger massevis af lodder :-)
Jeg donerede via Christina i går aftes, men vil rigtig gerne deltage i dette smukke initiativ også.
Derfor overfører jeg straks for 2 lodder.

Har desuden lavet indlæg om din indsamlings-give away på bloggen ;-)

Kh Louise

annicken_j sagde ...

Hei, jeg vil også bidra fra Norge! Selv om jeg ikke kjenner hennes blogg, så var dette grusomt gjort! Finnes det noen måte jeg kan betale på?

Katrine sagde ...

Hej,

Rigtig fin ide, vil forhåbentlig få mange lodder. Jeg har i hvert fald givet for 5 lodder.

Bournonville sagde ...

Jeg er så rørt på hendes vejne, og ville ønske jeg kunne hjælpe mere, men jeg må nøjes med et enkelt lod, og et link.

Kh Sara

Line sagde ...

Tak skæbnen!!! Hold da helt op, jeg aner ikke hvad jeg skal sige og gøre. Lige nu mangler jeg vist ord. Er I klar over hvor VILDT DET HER ER???????? Jamen gud, altså. Hvordan skal jeg nogen siden kunne sig ordenligt tak?
Det her det betyder hele verden for mig. Jeg er så dybt dybt taknemmelig, kan slet ikke beskrive det.
Hold op et overkud! Jeg tror aldrig jeg har oplevet noget der kan måle sig med dette.
Wenche, tusind millioner tak! Tænk at du organiserer dette og vi kender ikke en gang hinanden. Jeg er SÅ glad og jeg skylder dig alt det gode i verden!

Tusind millioner tak alle sammen!

Husmoder sagde ...

Jeg har lyst til at skrive 'stik mig 400 lodder' men det har jeg ikke råd til. Det er en mega-god idé og det er en hamrende flot præmie. Men stik mig to lodder og du får et link!

AbluMoo sagde ...

Så lurt! Jeg vil gjerne kjøpe lodd, og lurer også på hvordan jeg kan betale fra Norge?

tusindfyd sagde ...

Kære Alle og Kære Nordmænd, vi arbejder på det...Christina skal bruge IBAN og SWIFT nummre...er virkelig ked af at det ikke er så lige til men vi prøver at løse det ;-)
Men dejligt at i gerne vil deltage!!!! Det er simpelthen super!

KH

Nina sagde ...

Sikke en dejlig tanke - hurra for blog-karma! Jeg har lavet en overførsel og er med på 3 lodder. Kh Nina

Stine sagde ...

Hvor er det bare en sød og rørende tanke :-)

Jeg smider et lod i puljen og har indsat 20 kr

Knus Stine

Mette /www.fruea.dk sagde ...

Hejsa...

jeg vil gerne deltage med 5 lodder og pengene er netop overført :O)

/FRUea - der synes det er så godt at vi kan hjælpe hinanden :O)

HandmadeByMalle sagde ...

du er simpelthen bare en engel.....sikke en super en ide at samle penge ind.

jeg finder lige på en måde til at smide et par lodder i puljen.

malle

Blomsterbørn sagde ...

Hej
Jeg har dog selv sendt Line en lille gave- men vil jo selvfølgelig gerne bakke op om dette flotte projekt.
Et lod er betalt:0)
Elin

søslerier sagde ...

O.V.E.R.S.K.U.D.- er lige præcis indbegrebet af dig, kære Wenche! Vil klart støtte op om dit formidabelt empatiske tiltag - hephep for dig og dine gode gerninger - og for at Marapytta kommer på 'arbejds-benene' igen snarest!

ulla sagde ...

Fantastisk måde at samle ind på:-)
Jeg vil gerne bidrage med 5 lodder, så Line kan komme igang hurtigst muligt igen.

Christina Skarø sagde ...

Hvor er det da en fin ide... jeg betalte dog 100 kr i søndags.. betyder det så, at jeg ikke er med? Jeg har slet ikke skrevet tusindfryd på! ØV ... genialt wenche

tusindfyd sagde ...

For Malle i USA 5 lodder ;-)

Anne sagde ...

Jeg vil gerne hjælpe, så jeg er med på 5 lodder og har netop overført pengene til Christina. Godt initiativ:)

Kys en Frø sagde ...

Flot ide, jeg har overført penge til 5 lodder
Kærligst
Elin Emilie/ Kys en Frø

Almas mormor sagde ...

Flot initiativ!Jeg har netop overført penge til 3 lodder.
mange hilsner
Anne / Almas mormor

PUK sagde ...

Sikke et godt initiativ. Har overført penge for 3 lodder.

Når man tænker på de dumme ting, der skete i Blogland for en måneds tid siden, hvor flere personer fik hugget billeder og identitet, synes jeg det er rigtig rart at se, at vi ikke lader os slå ud af det. Vi har tillid til hinanden, støtter hinanden og øser af vores overskud til hinanden her i Blogland. SÅ FLOT!
KH Puk

tusindfyd sagde ...

5 Lodder for Karin M ;-)

MALENE sagde ...

Hvor er det et godt initiativ. Ville ønske jeg kunne hjælpe med hundrede-vis af lodder, men snupper to og linker.
Kh. Malene

morslille sagde ...

Godmorgen! 15 morgenfriske lodder herfra

Hilsen Charlotte

Therese sagde ...

Det er fantastisk! Jeg har linket til dig - og overført penge til 2 lodder ;)

AbluMoo sagde ...

Nå har jeg akkurat overført penger for 8 lodd. Selv om jeg har lyst til å vinne, så håper jeg mange, mange blir med på denne lodd-giveawayen. God sommer! :-)

søslerier sagde ...

Hov...jeg glemte helt at skrive FEM LODDER fra mig! ;)

Karen sagde ...

Super cool idé. Jeg linker om et øjeblik og har sendt ind for 10 lodder. Jeg vinder lykken ved at hjælpe andre.

Knus og god dag
Karen

violykke sagde ...

5 lodder her fra, alle bække små.....

Britta sagde ...

Det må siges at være en win win situation ;-)
Jeg håber jeres gode ide indbringer penge nok til nye maskiner til Line.

Jeg har købt et enkelt lod.

Lone sagde ...

Et utroligt godt formål - jeg har lige købt ti lodder.
mvh. Lone

annicken_j sagde ...

Da har jeg endelig fått bli med jeg og :D Det ble fem lodd ! :D:D:D:D Jeg håper det hjelper henne. Og jeg håper jeg vinner noe ! Hurra

unikarina sagde ...

Jeg kender ikke Line - men jeg kunne ikke forstille mig et liv uden min symaskine - og specielt ikke, når man, som Line, lever af den. Jeg synes, at blogland igen viser sig fra den fedeste side - vi står sammen. Det varmer...
Derfor er jeg med på 5 lodder.
Wenche - sikke mange lodder du skal skrive ;o)

Hedvig sagde ...

I er et par rigtige venner. Godt initiativ piger. Jeg er med på 5 lodder . Sender pengene straks.

Maria sagde ...

Jeg vil selvfølgelig også gerne støtte dette fantastiske gode formål.

Jeg har overført for 6 lodder :-)

Mejse sagde ...

Hvor er det bare dejligt at vi kan hjælpe hinanden :) Jeg skal gerne være med på 5 lodder!

De bedste hilsner
Blåmejsen

Anonym sagde ...

Fin ide og fine ting du sætter på højkant.
Har købt 5 lodder.
God dag
Hilsen Majken - mw@paradis.dk

Karina sagde ...

Fantastisk flot initiativ i 2 søde damer har taget!
Jeg har købt 5 lodder under navnet viggehøne (der var desværre ikke plads til hele navnet)
Hav en dejlig weekend.

KH
Karina

Julie sagde ...

Super initiativ! Jeg har overført for 3 lodder!

Onkel Anne sagde ...

Jeg har netop overført for fem lodder, men vidste ikke, at jeg skulle skrive dit navn på :( Er der så ingen give away?

tusindfyd sagde ...

Kære Anne

Selvfølgelig er du med ;-)

Ida Victoria sagde ...

Kjempefint tiltak å samle inn penger på denne måten! Og jeg håper håper håper jeg vinner de fantastiske stoffene! ;)

Jeg har nettopp satt inn 300kr - 15 lodder! :)

Westmose sagde ...

Hej Wenche
Sikke dog et fantastisk flot initiativ dig og Christina har sat igang. Jeg vil gerne støtte Line med 5 lodder :-)

Hvor var dit indlæg om at du kom sent i seng herligt. Jeg er selv lidt klatøjet, det blev nemlig omkring 2.30 før jeg så dyner....jeg skulle jo liiige læse de forskellige blogs efter ferien haha.

Glæder mig til at møde dig til picnic.

Knus Mette

Tine sagde ...

Hej
Fantastisk ide, og hvor er du bare sød.
Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe Line - og jeg vil også meget gerne vinde din flotte præmie.
5 lodder til mig.
kh Tine

Fru. Ekelund sagde ...

Hej Wenche

Det er sejt, det du gør her. Jeg vil med glæde deltage i indsamlingen. Jeg har sat penge ind på kontoen til

7 lodder.

Og Line - jeg håber, du lynsnart er godt kørende med den splinterny forskikret symaskine ;o)

Knus Rikke (Fru. Ekelund)

Rikke sagde ...

Jeg støtter bestemt også op om dette super gode initiativ! Jeg har netop overført for 5 lodder!

Mia sagde ...

Hvor er det bare en flot idé og tanke.
Jeg kender ikke Line eller hendes blog, men synes stadig det skal støttes.

Jeg har købt 3 lodder.

Smil fra Mia (mammamiasverden)

Tina sagde ...

Læste indlægget for nogle dage siden, hvor jeg blev meget rørt.
Du er et helt utroligt menneske, Fru Tusindfryd.
Jeg overfører penge i morgen til 3 lodder.
Mit motto har også altid været "mange bække små"...
Kærligst
Tina

Julia Runge sagde ...

Jeg vil meget gerne deltage med 1 lod. Det er vidst desværre hvad det kan blive til, med en flytning i sigte :o(

Fru Christensen sagde ...

Vil meget gerne være med i dette herlige initiativ....og ville da selvfølgelig også være lykkelig, hvis et af mine lodder bliver udtrukket. Overfører penge for 3 lodder.

Laura sagde ...

I <3 blogland. 7,5 lodder fra mig.
Kh Laura, Busters mor

Lydert sagde ...

Overførsel til 5 lodder til mig undervejs
Kh Lone (Lydert)

Mette Bossow sagde ...

Hej Wenche
Super ide, jeg har overført for 3 lodder.
Kh Mette

Vicki sagde ...

Hej
Sikke en rigtig god ide.
Læste det godt inden jeg tog på ferie og er nu hjemme igen og vil gerne være med.
Jeg overfører imorgen efter rejserodet.
Men deltager gerne med 3 lodder.

Hilsner Vicki

Anonym sagde ...

Da husbonden i dag fik noget mere "i posen" end forventet og ferien ser ud til at flaske sig på smukkeste vis på trods af diverse uforudseete, vil jeg gerne hjælpe en kvinde i en forfærdelig situation og samtidig selv deltage i denne fantastiske giveaway....jeg deltager med 10 lodder -pengene er først overført her til aften, så de kan desværre nok først ses på mandag....håber det går??? Derudover er vi taget på ferie, når det er trække-tid, så hvis jeg skulle være umådelig heldig er jeg først ved en computer den 1. aug.

Mange sommerhilsner
Pernille (pemilla@hotmail.com)

PS Vi var lige et smut hos oldemor og oldefar og få fiskefiletter og jordbær og is, og bedst som vi, efter besøget, kommer ind på vores gade -ser jeg posten stige ind i postbilen og køre sin vej.....om jeg fik benene på nakken...det tror jeg nok...men nåede ham ikke, så Anne og jeg står og trykker næserne flade på posthusets ruder i morgen inden de åbner...jeg er næsten lige så spændt som hende:))

Sandie sagde ...

Kan vist lige nå at være med på to lodder. Synes det er så flot et initiativ!!

Gaia Cunin sagde ...

Hej hej
Her på falderebet har jeg nu fået overført penge. Og deltager med 5 lodder!
Hvor mange lodder er vi mon oppe på indtil videre???
Kh Gaia

Søhesten sagde ...

Jeg vil også meget gerne være med, hvis jeg kan nå det!
Jeg har skiftet bank og min netbank har ikke virket i meget lang tid, men nu funger det og jeg kan også være med :-)
Det er virkelig en skøn indsamling!
Jeg lægger 2 lodder i puljen!