fredag den 25. juni 2010

Sidste Og Første

Tre år har min søn i dag nydt klokkeblomststuens dagligdag med eventyr, sang , eurytmi,leg,årstidsfester og ikke mindst de to pædagogers kærlighed og omsorg.

Lært at respektere det enkelte individ for det det er, at give omsorg til de andre børn og at de store skal passe på de små :-)

Nydt den daglige gode mad hvor fredagens rødbedepizza er den store favorit og vil blive savnet!

De tre skønne børnehaveår afsluttes i dag med sommerfesten, hvor han for sidste gang med blomsterkrans på hovedet vil danse med sine venner omgivet af forældre og pædagoger.

Næste blomsterkrans ser vi først i 12. klasse når han bliver student ;-)





Kransen er bundet med lavendel, blå mynte og blade fra jordbær og pæoner.


Til gengæld modtog min datter i dag hendes første vidnesbyrde efter opførelsen af " Den tapre skædder" sammen med hendes klasse for en helt fyldt sal af elever og forældre... Jeg synes det er børnene der er de tapreste ;-)

Det første vidnesbyrd er "blot" et vers, hvert barn får sit helt eget og det beskriver barnet verset er skrevet af klasselærerinden.



Jeg må ud og finde en ramme ;-)

Ønsker jer alle en dejlig weekend og sommerferie start!

KH

8 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

snøft ! Jeg sidder og bliver rørt og varm om hjertet :-)

Mia sagde ...

Hvor er det dog en smuk idé med kransen og verset. Er det en Steiner skole?

Mange smil fra Mia

Miv sagde ...

Hvor er den bare smuk! Åh, mit Steiner'ske hjerte banker lige nu - øv hvor jeg savner alle de smukke fester, og det smukke rum børnene får lov til at være børn i!
Og det er bare et lækkert og spirende vers - dit moderhjerte må stråle med den smukkeste glans!

Rigtig god weekend!

tusindfyd sagde ...

JA rørt det bliver jeg. At se 12. klasse med krans på hovedet og tårer ned af kinderne imens hele overskolen står foran dem og synger farvel til dem imens symfoniorkestret spiller. Kan godt forstå de græder, af stolthed og glæde over dagen men også det savn de får.

Og ja mit moderhjerte stråler :-) At se alle de børnehave børn i skoven med blomsterkranse på hovedet legende,dansende og syngende.

Og helt sikker en tåre i øjenkrogen ved det sidste kig i børnehavestuen...vi kommer til at savne det!

KH

Ulla V. sagde ...

Hvor er dejligt med den slags mennesker i dine børns liv. Mennesker som ser dem som de er, og som holder af dem uden forbehold.
Præcis dét synes jeg var min allerstørste opgave og mål, da jeg endnu arbejdede som pædagog. At favne de børn der kom min vej og bringe dét frem i lyset som de holdt mest af og var allerbedst til.

Det er nogle vidunderlige traditioner dine børn er en del af. Den slags varmer bestemt et børne- og et forældre hjerte. :))

Rigtig god weekend, Wenche. :))

Josefine sagde ...

Jeg elsker dine indlæg om Steiner, de får mig sådan til at mindes mine 12 fanastiske år. Og den smukke krans der slutter værket.
Jeg husker den buket jeg fik i første klasse, med alle mulige blomster, også tidsler, og den fantastiske historie der fuldte med. Og så det at gå ud efter 12 fantastiske år, med den smukkeste blomsterkresn der slutter det hele.
Jeg håber dine børn får lige så meget glæde af skolen som jeg havde.

Tina sagde ...

Nej, nu blir jeg rørt og sidder med kuldegysninger her midt i den midsommerlune aften!

En Kreativ Blog... sagde ...

Fantastisk lærerinde! Håber du finder en fin ramme:) KH Tina