mandag den 28. juni 2010

Nostalgi

Som barn i halvfjerdserne havde jeg to sæt sengetøj med æbler og hjerter, det ene i orange / gule farver det andet i blå / grøn, min mor har IKKE gemt det og nu som voksen har jeg ledt og ledt efter et sæt til hver af børnene.

Har være SÅ heldig at finde det i voksenstørelse dog i en lime / gul udgave hele to sæt der ikke kan have været brugt mere en et par gange så fin stand er det i :-)



Hvor jeg glæder mig til at ligge det på min egen dyne!!! Det her skal der nemlig ALDRIG klippes i, spænende hvad min mand siger til det nye sengetøj :-)

Håber at jeg kan finde to vosensæt mere med tiden så Carl og Anna også kan prøve at sove i æbler og hjerter :-)

Hvordan så dit barne sengetøj mon ud? Søger du det? Måske kan jeg hjælpe har nemlig et par børnesæt liggende!

Rigtig dejlig dag.

KH

11 kommentarer:

Vicki sagde ...

Det er bare så fint det stof, dejligt du fandt et sæt til dig selv:)

Losarinas mor sagde ...

Det er da det dejligste sengetøj :-)

Pernille-Frederikke sagde ...

hvor er det bare fint!

mette b sagde ...

Hvor er det skønt! Og uden de brune nuancer, som var så moderne dengang.

God mandag fra
mette

Ulla sagde ...

Åh, jeg elsker det sengetøj! Jeg har selv fundet et sæt i junior størrelse i den gul/røde farve for snart længe side. Det bruger jeg til mine drenges dyner, og det er bare så retro lækkert :-)

Jeg har det helt som dig. Jeg har igennem tiden fundet en del voksensæt, som jeg har to af, og det nænner jeg heller ikke at klippe i. Det pryder skam dobbeltsengen.
Jeg har bl.a. noget brun blomstret, som jeg har fået af min elskede gamle farmor. Jeg husker det tydeligt fra min barndom. Det lå altid i min farmor og farfars dobbeltseng. Jeg elsker det, og alt det som det representerer for mig, og det kommer heller ALDRIG under saksen!

Ha' en dejlig dag.

Kh Ulla.

Mirjam Theresa sagde ...

Hvor er det skønt det sengesæt!

Jeg har det på samme måde - elsker at finde de ting jeg husker fra min barndom :)

Jeg havde blandt andet det orange WWF-sengetøj med pandaer og det klassiske Bamse & Kylling-sengetøj som barn - og har fundet dem begge igen :)

Hvis du har noget børnesengetøj, du bytter med eller sælger, vil jeg da meget gerne se billeder. Kan du lokkes til at sende billeder til mail: mirjamtheresa(snabela)gmail(punktum)com ?

Hav en god dag!

Kh. Mirjam

Sofie og Mor sagde ...

Hej
Hvor er det noget skønt sengetøj, du har fundet.
Jeg har lige modtaget din pakke med en masse utrolige skønne stoffer.
Kan næsten ikke vente på af komme i gang med symaskinen.
Dejlig sommer mandag til dig.

Mette

Snedig Snelle sagde ...

Så herlig sengesett! Gøy med barndomsminner.
Er veldig interessert i å kjøpe tøy av deg, hvis du skal selge. Holder på å bygge opp min lille stoffsamling :-)
Titt gjerne innom bloggen min!
Ha en fin dag :-)

Anonym sagde ...

Hejsa
Sikke nogle dejlige farver :0)
Er selv lige blevet helt nostalgist.. Har lige været på besøg i mine forældres klædeskab og fandt her flere sæt dynebetræk fra min barndom :0) Jeg nævner lilla hjerter, brune elfanter, gult med store lyserøde blomster - jo der var nostalgi for alle pengene..
Nu har min datter overtaget et par stykker af dem og de andre overvejer jeg lige om jeg nænner at klippe i dem..
Tak for endnu et dejligt indlæg på din blog :0)
Karina

Stine sagde ...

..jeg er sikker på du sover bedre nu Ü
Har selv to sæt junior fra 70'erne min mor selv har syet af de skønneste retrostoffer. Det ene med applikerede nikolaj'er på ! Jeg elsker dem, og mine to piger hhv. har brugt og bruger dem stadig. Min brors fik han til sin dreng, så jeg måtte selv igang til min søn. Men det er altid så dejligt at mindes sin egen barndom... Smil fra Stine.

Mette sagde ...

Sikke da et fund, Wenche.