tirsdag den 22. juni 2010

Mutters Verden

"Mutters Verden" kunne have været et ganske godt navn til min blog.

Oftere og oftere hører jeg i mine tanker " Her kommer mutter med kost og spand".... Ja næsten dagligt ;-)

For hver dag byder jo på visse gentagelser....



Sokker samles hist og pist, vendes og lægges til vask.



Lillemandens enorme mængder sand tømmes ud af terassedøre...en skønne da har vi vel egen strand lige udenfor stuen??

Ungernes morgenmadskomplet ryddes af vejen efter at mutter har spist de "sørgelige" rester ;-)



Kager skal bages til fester, bestyrelsesmøder, fødselsdage kollegaer og og og der er nemlig altid brug for en husmor der kan bage.



Heldigvis kan familiens brød laves på bare 20 min med Karens opskrift, her hedder de simpelthen "Karens Boller" ;-)))
Får du mon også af og til denne Mutter følelse?
Heldigvis byder dagene dog også på så meget andet, mangler 31 striber i mit tæppe!!!! Glæder mig til at vise jer det.
KH
"Mutter"



11 kommentarer:

Helle Thorsøe Nielsen sagde ...

Om jeg gør???!!! HVER ENESTE DAG søde W ;)

Anja sagde ...

JA ;o)

Ann Helene sagde ...

Hver eneste dag. Jeg er dog ved at lære at mine børn faktisk også kan hjælpe en del til, ja glemmer det nogen gange... Min datter på 5 (snart 6), ÆÆÆÆlsker f.eks at tømme opvaskemaskinen og gå ned med skrald. Jeg kører dog stadigvæk meget på mine reflekser, som hvis en af dem siger: mooar, jeg er tørstig! Hvorefter jeg så render rundt og serverer vand og jeg ved ikke hvad... Er dog ved at lære at de har nogle meget veludviklede og velfungerende arme og ben :-)

Stine sagde ...

...slutter mig til mutter-flokken ;o)

Henriette sagde ...

Vi bliver en stor gruppe :o)

Kristin sagde ...

Wenche du beskriver det som var det her!

Glæder mig til at se dit fine tæppe..

Lena sagde ...

Ja, jeg kender det også alt for godt :o), og kan godt genkende det som Ann Helene skriver, rydder bare op pr. refleks, selv om ungerne faktisk godt kan selv. Jeg prøver på at blive bedre til enten at lade det ligge, elle bede dem om at hjælpe, meeen ting tar tid...

Merete sagde ...

lyder bekendt ;0)

søslerier sagde ...

To rollinger er puttet OG hytten støvsuget efter aftensmaden og kl. er nu kun 20!!! - Og gårsdagens aften bød på indvendig rengøring af hele to styks automobil (noget der dog kun sker én gang årligt!!!)
Så jeg kan vist godt melde mig på 'mutter-med-kost-og-spand-vognen' (incl. tørklæde om håret!!!) for man bor vel lidt landligt - hihihi...

Fru Larsen sagde ...

Det er da vist et 5 stjernet hotel din familie har valgt at indlogerer sig på. Glæder mig til at se dit hæklede tæppe når det er færdigt:))

Susanne Bechmann sagde ...

Jowjow :) Det er da os i en nøddeskal! Noterer mig også nogle aftener, som Søslerier - " Jamen kl. er KUN ..." "Så kan jeg også lige nå dit, dut og dat!" ;)
Nå, nogle aftener når jeg da også helt hen til symaskinen, og det er jo ret godt klaret :)