tirsdag den 1. juni 2010

Min Have

Hånden på hjertet ....min have er en "Kom frit frem" have :-)

Jeg har bare ikke grønne fingre som Claus Dalby her, ville rigtig gerne men har opgivet drømmen om en have fyldt med smukke staudere i stilfuld orden, en drøm Signe Venneberg for nogle år siden fik plantet hos mig ;-)

I de 5 år vi har boet i huset har jeg forsøgt af flere omgange, fået staudere tilsendt med posten været flittig på besøg i havecentret , læst stolpe op og ned om hvordan og hvorledes, men her vokser altså kun det der selv vil og ikke det jeg ønsker, så ingen løjtnanshjerter, solhatte, mamelukærmer osv. Kun de hårdføre. Og nå ja vinteren tog også lige et par favoritter ,så nu får have lov at være have ,lad os bare kalde den Natur Haven :-)




Kan anbefale engelsk græs, det er ikke såddan at få bugt med.



Syrenerne har hængt med hovedet efter en regnvåd søndag men har nu langsomt kastet dråberne af sig og er på vej op igen.




Lidt tulipaner står hist og her.


Min absolutte favorit er denne klematis der ihærdigt forsøger at indeslutte legehuset.




Hmmmm denne kæmpe valmue har jeg af flere gange forsøgt at udrydde men den er værre en det værste ukrudt når det kommer til overlevelse!!!



Akelejer har jeg overalt i mange forskellige nuancer og de ændrer sig i farven fra år til år???



Og nå ja valmuerne her spreder sig helt af sig selv det er altid spændende at se hvor de kommer op :-)




Skvallerkål har jeg i uanede mængder ,hvis nogen af jer skulle have en opskrift med dem sig endelig til, måske vi kan spise dem ud af haven... ;-))))
Nyd Dagen.
KH




5 kommentarer:

Mette Marie sagde ...

Det er præcis sådan en have, vi har!

Endda med den samme lyserøde klematis, lilla syren og skvalderkål i helt absurde mængder.

Jeg vil da prøve med nogle valmuer, hvis de kan klare sig i jeres have, så kan de måske også i min.

Den vilde have, må da blive den næste havetrend, ikk?

Henriette sagde ...

De små vilde valmuer kan vokse over alt. Ang. skvalderkæl, de kan holdes ned og går til sidst ud, hvis bladene bliver knækket af et par gange i ugen (evt. under græsslåning)
Vores høns spiser dem, og de små spæde blade kan bruges i salat.

Losarinas mor sagde ...

Jeg kan meget godt lide din have :-)

Annchen sagde ...

Wenche - jeg er vild med udsnittet af din have..;) Lækre farver!
Her er vi rykket ind i et meget plysset have - og det er bare ikke mig.. Så vi forsøger at skabe lidt 'kom frit frem'..;)
Ha' en dejlig aften..
Kh Anne

søslerier sagde ...

den vilde have-trend er jeg klart med på!!!
Efter at være flyttet og blevet have-med-græs-ejere (rygtet siger anlagt af selveste Hr. Søren Ryge!!!) har jeg måtte sande at jeg nok mere er haveNYDER end YDER!!! Næhh...må jeg bede om en hængekøje og et slumretæppe, hellere end en kultivator og en rive ;)
Nyd din have, ligesom jeg vil nyde min, kære Wenche!