lørdag den 5. juni 2010

Jeg Er Færdiiiiig

Jeg burde have en medalje, nej en pokal og en STOR buket blomster, en krans omkring min dør, en jubelskare, et superhækler bevis, en forside i håndarbejdets fremme ;-))))

Tror bare jeg tager endnu en dejlig solskinsdag og glæder mig stille over at jeg blev færdig for må ærligt sige at jeg tvivlede....men jeg var helt klar over at dette projekt måtte jeg ikke ligge fra mig i strikkekurven!!!!! Har skulle der bare fortsættes til sidste maske.




150 bedstemorsfirkanter er blevet samlet, troede jeg ville få et hyggetæppe til mig selv til sofaen på kolde aftener....men nu er det bare at tæppet trods det store arbejde blot måler 65x95 cm og således nærmere er et babytæppe!!!




Skal man så få sig en baby mere eller vente på at en anden får en baby??
Vil tro at med alt fra farvevalg, hækling, opsætning sammenhækling og hæftning giver en ca arbejdstid på 20 min pr. firkant så kan dem der har lyst jo selv regne på hvor mange skønne hækletimer der er i såddan et tæppe, for jo det var faktisk dejligt at sidde med men bare en lidt stor mundfuld.
Ønsker alle en dejlig og solrig Grundlovsdag.
KH

19 kommentarer:

Trine sagde ...

For et nydelig teppe du har laget. Det har du virkelig hatt mye jobb med, jeg likte veldig godt fargene du har brukt på garnet.

Du er flink som ikke har lagt teppet fra deg, jeg har også et slikt teppe liggende i kurven min..det har ligget der en god stund nå, mon tro om jeg burde begynne på det igjen...

Ha en fin dag.
Trine

Krudtuglens mor sagde ...

Men altså hvor er det bare FLOT!!! Lige til at pakke fusserne ind i sofaen :) så må manden din holde dig tæt ind til kroppen og varme resten :)

Eva sagde ...

Hvor ER det blevet flot. Jeg er lidt misundelig, for jeg gider nemlig ikke hækle sammen, så jeg kan ikke få det tæppe, jeg faktisk så gerne vil lave, men mindre jeg overtaler mig selv....

strikkeentusiasten sagde ...

Jeg er fuld af beundring og syndes virkelig du fortjener forsideomtale og diverse andre fortjenstmedaljer.
Det er super flot :)

God weekend.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Tillykke, tillykke, med indsatsen og det fine resultat.
Stine:)

søslerier sagde ...

Hip hip hurra for dig og dine arbejdsomme - og meget dytige - hænder!!!! ;) Nyd weekenden..

Tante sagde ...

Gratulere med flott arbeide, jeg vet hvor mange timers innsats som ligger bak. Når jeg heklet meg et teppe gjorde jeg hver firkant litt større, det er nemmlig etterarbeidet som tar mest tid egentlig.

Mia sagde ...

Nøjjj hvor er det blevet super fint!
Jeg er imponeret - vil også... Men må nøjes med at oldemor laver til os hver gang vi bestiller ;-)
Din farvesammensætning er ganske smuk - jeg er vild med det!
Smil fra Mia

Zacho sagde ...

Neeeej, hvor er det bare blevet godt og flot....jeg er vild med dine farver....
Jeg synes det bedste ved sådan et håndarbejder er, at man kan sidde alle steder med sine hæklerier. (F.eks. hæklede jeg 5 timer på røntgen og skadestue med min datter i tirsdags...)det er lidt vanskeligere med en symaskine...!!! he he...
Flot arbejde!

tusindfyd sagde ...

Tusind tak skal i have allesammen!!! Skønt med ros og håber at de kan give mod til andre på at gå igang eller genoptage arbejdet for det giver altså en helt speciel følelse når man står der med det færdigt ;-)

Nyder solen på terassen, koger nærmest, i luften flyver helikoptere...Dronningen er jo landet i Århus og med Marselisborgslot 500m herfra mærker man tydeligt når hun er i byen ;-)

KH

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Flot tæppe og sikke en fart du har haft på. Jeg nørkler stadig med mit og det kan da godt være at det ikke ender så stort som først tænkt :).
Selvom det er et skønt tæppe du har lavet, så er det dejligt at det ikke er vejr til tæpper ikk´ :)

Henriette sagde ...

Flot tæppe og tillykke med resultatet!
Jeg syntes det er rart med et lille tæppe, bare lige til at slå om benene eller fødderne.
Du skal nok finde ud af at bruge det.

Helle Tang sagde ...

Wauw, det er flot ;-) Skønt farvevalg og lækker sammensætning.

Annette sagde ...

Superflot! Bra jobbat. Ställ dig högst upp på prispallen och öppna champagneflaskan. Fantastiskt fin filt!
Annette
My Rosevalley

Bienchen sagde ...

Wow! Wunderschön, ich liebe Grannys. Lg, Sabine

unikarina sagde ...

Hvor er det fint - skønnne farver. Og lidt har jo også ret :o)

Billy Hankat sagde ...

Nøj, hvor er det bare blevet smukt! Du er så dygtigt - så klap dig selv på skulderen. Der er al mulig grund til at hejse flag, lade champagneproppen springe og råbe tifoldigt leve:-)
Jeg synes godt, at det fine tæppe kan give anledning til familieforøgelse (og ellers ved du jo, hvor der snart er en baby;-)
Knus Kristine

Fru Thornholm sagde ...

Hej,
Jeg har netop lært at hækle 'granny stripes' vha din rigtig gode DIY. Tusind tak for det - jeg troede aldrig at jeg ville lære det der med at hækle! Måske du vile overveje at lave en DIY på disse lapper? Så kunne det være, jeg kunne lære det også :-)
God sommer.
Kh Stine.

CompletelyIncomplete sagde ...

Jeg har netop færdiggjort mit allerførste hækleptojekt ved hjælp af din granny stripe tutorial.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en 'step by step' som den bare for disse firkanter i stedet for. Ligemeget hvor meget jeg prøver kan jeg ikke få det til at ligne de andre billeder jeg har set. :)