lørdag den 12. juni 2010

Bitten

På denne dag blandet med solskin og vandfald fra himlen mildest talt venter en babydukke på at blive hentet :-)

Bitten har jeg kaldt hende og hun er lavet til en pige der fylder 3 år i morgen.




Bitten er 45 cm lang og vejer 442 gram. Hun har mellembrune øjne og brunt hår.



Da hendes dukkemor kun lige fylder 3 år har jeg valgt at klæde hende småbørnevenligt på i blød velour.



Den lille bluse har jeg pyntet med en lille applikation af bomuldsstof.


Det lille navnebånd om bittens arm kan hendes mor gemme til minde om hendes ankomst.


Bitten ligger klar svøbt i hendes tæppe som er syet af retro sengetøj og blød hvid jersey.



Det er altid noget ganske særligt at lave dukker til små piger, at høre lidt om dem og have dem i tankerne imens dukken kommer til verden, jeg elsker det og glæder mig utrolig meget til at høre om Bittens møde med hendes nye mor.
Håber i kan holde fødderne tørre derude og at solen vil tage magten op af dagen.
Ønsker jer alle en rigtig god weekend
KH



13 kommentarer:

Ulla V. sagde ...

Jeg bliver simpelthen altid så glad når én af dine fantastiske dukkebørn toner frem på skærmen, Wenche. :))
Deres udtryk, tøj, vidunderlige små detaljer og ikke mindst al den omsorg og kærlighed du har lagt i at lave hver enkelt helt perfekt og passende. Præcis til den dukkemor der er i vente.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at den lille 3 årige pige vil blive ovenud lykkelig når hun får Bitten til sin fødselsdag. :))

Hav en rigtig dejlig weekend. :))

KH

Westmose sagde ...

Hej Wenche....jeg giver Ulla helt ret - det er skønt at se dine dukker og alle de lækre detaljer. Jeg ved jo hvor svært de er....især at stoppe dem så pænt som denne Bitten.

Du ønskes også en rigtig dejlig weekend. Her holder vi forlænget frokostpause, for vi er jo nærmest ved at blive blæst omkuld i haven.

Knus Mette

Miv sagde ...

Hvor er den bare lækker! Dine kreative tanker, øjne og hænder er et godt team!
God weekend..

jademondin sagde ...

awww. adorable!

Eva sagde ...

Endnu et lille mesterværk. Det er så dejligt, at vi må se med.
God lørdag.

Tina sagde ...

Moderfølelsen vælter op i mig, bare jeg ser dine skønne dukker:))
Bitten...kært navn! Mon du kender bogen "Bittens aftenbøn"? Hvis ikke så skal jeg vise dig den,ved du vil elske tegningerne:)
Lørdagshilsen
Tina

Lone Rose sagde ...

Arhjjjj hvor er hun bare vidunderlig! Det skal nok blive kaerlighed ved foerste blik!

Annchen sagde ...

Hvor er hun smuk Wenche...
Jeg elsker også at se dine små dukkebørn og suge skønne detaljer til mig...
Du er så gennemført...:)!!
Forresten tudind tak for post i fredags - jeg sender lige en mail, når lillepigen sover..;)
KH Anne

søslerier sagde ...

Har sagt det før - og må nu sige det igen... jeg bliver helt forelsket!!! ;)

Sofie og Mor sagde ...

Hvor er det en skøn lille baby. Hvad koster sådan en skøn baby, overvejer og købe en til min datter på 4.

Susanne Bechmann sagde ...

Kære Wenche,
Hvor er hun dog skøn, den lille Bitten!
Min "11. maj-pige" æælsker sin søde Sally, og jeg glæder mig allerede til at kunne bestille et dukkebarn til lillesøster til efteråret ;)
Mange gode hilsner
Sus

Helle sagde ...

Jeg er også helt syg med dine dukker--Jeg savner også et prisleje ? Men helt unikke er de
VH
Helle

Camilla sagde ...

Gud nogle flotte dukker. Er sikker på at mine små piger ville elske dem. Er det nogle dukker du sælger?