tirsdag den 18. maj 2010

Hænderne Fulde

Vi kender det alle, lidt for meget har sneget sig ind på "to do" listen og så sker det i hvertfald for mig at jeg kan gå i hårdknude fordi jeg ikke helt ved hvor starte hvor slutte...???

Men ok ,man må jo tage det oppefra og ned ikke?

Har lige en pigefødselsdag der skal klares fredag og mandag i pinsen, dejlige dukker der skal strikkes til, småting der skal laves og pakkes, det huslige, det familiære og det venskabelige der skal passes.
Lutter skønne ting ,så for at de ikke skal forvandle sig til en byrde vælger jeg at smile og sige jeg skal nok blive færdig også i tide og hastværk er lastværk!!



Min seneste skitse...tror nu heller ikke den er færdig endnu ;-)
Rigtig god solskinsdag!
KH

5 kommentarer:

Demselv sagde ...

Fantastisk at høre det ikke kun er her hos mig det går i hårdknude med for meget på to do listen.
For min egen overskueligheds skyld er jeg begyndt at prioritere listen og det virker. Før nåede jeg kun en brøkdel af, hvad jeg når nu hvor jeg ikke skal tænke :o) men bare springe ud i det punkt for punkt.... så nu må jeg hellere springe ud i dagens punkt der hedder ansøgninger :(
Håber der også når at komme lidt sol her i det jyske, på en ellers lidt træls ansøgningsskrivningsdag :o)

mette b sagde ...

Kære Wenche,
Du mangler den vigtigste ting på din to do, eller faktisk to:

Pause med en god kop te eller kaffe og benene oppe.

En Ta-daah liste, hvor du skriver det, du har lavet (incl. pauser) og glædes over det :)

God solskinsdag til dig.

Henriette sagde ...

Jeg har også tit en to do liste - især når der er fødselsdagfest i sigte.
Det er dejlig at strege ting ud, men kunne godt lide Mette B's en ta-daah liste :O) Tror jeg vil lave sådan en ved siden af næste gang.

Husk pauser kan give ny energi.

Nyd kaffen ;o)

søslerier sagde ...

helt korrekt - ingen stress-og-jag (pyha, det er meget nemmere at sige til andre?!?!)
Men en sød bekendt har lært mig, at man skal huske at tilføje 'kaffe-pauser' og 'stirren-ud-af-vinduet-breaks' på sin to do-liste!!! Det er ligeså vigtig som alle pligterne, hvad end det er sure eller søde... Kloge ord, ikke sant?!?
;)

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

En to-do liste uundværlig. I mine øjne er der flere slags to-do lister, den med de trælse ting der bare SKAL gøres og så den hyggelige med alle syslerne.
Med hensyn til den trælse to-do´er, så synes jeg jo netop, at har man den, så får man automatisk tid til kaffe og hygge, for istedet for at man render forvirret rundt og prøver at huske det man skulle lave uden egentlig at få det gjort, så bliver det hurtigere overstået når man har det på skrift. Sådan fungerer det for mig.
Nu skal det så lige siges, at jeg lever ikke efter en to-do liste, bare rart at bruge den, hvis man i en periode eller anledning har lidt ekstra to do :)
Go´fornøjelse med din to-do Wenche :)
Og her skinner solen også - det er fantastisk :)