lørdag den 15. maj 2010

An Education

Var i biffen i går, på kysserækken med min hjertenskære, til en filmoplevelse der stadig sidder i kroppen på den pragtfulde måde.

Vi så An Education intrueret af Lone Scherfig og med Carey Mulligan og Peter Sarsgaard i hovedrollerne.




Smuk smuk film med en klassisk historie om den 16 årrige Jenny der møder 35 årrige David.


Jennys forvandling fra tænksom skolepige til diva, kærlighed, løgn og bedrag


Den klassiske historie bliver fortalt med både humor og alvor krydret med de smukkeste sener fantastiske billeder og musik, fuldstændig tryllenbindende fantastisk.



Gik ud af biffen med bobler i maven der stadig er tilstede her til morgen, og filmen skal helt sikkert ses mindst en gang til for at få de sidste detaljer med.
Carrye Mulligan fik mig til at tænke på " Den fabelagtige Amelie fra Montmartre" og som denne film er An Education efter min mening fuld af magiske bobler, varm, smuk, vittig og helt uimodståelig.


Såååå hvis du har mulighed for det vil jeg anbefale at du tager DIN kære under armen og bestiller to billetter på kysserækken, og har du ikke mulighed SÅ SKAF DEN.
KH

9 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Åh, så fik jeg lyst tl at komme i biffen!
Også selv om jeg ikke har nogn at kysse med :-)

Annchen sagde ...

Lyder som en dejlig aften..;)
Skægt du nævner det med Amelie.. Har nemlig også tænkt på Audrey Tautou hver gang jeg så en plakat eller lignende for filmen..
Men filmen må da bestemt på maj's must have-oplevelser..:) Den lyder god..
Nyd dagen - og de små bobler..;)
KH Anne

tusindfyd sagde ...

Kære Mirri

Denne film kan også særdeles godt nydes sammen med en god veninde!!! Rigtig god fornøjelse.

Eva sagde ...

Dejligt med film, der bobler endnu dagen efter. Det må være en af dem, der skal på listen... Desværre kommer jeg sjældent i biografen, men den kan vel fås på dvd på et tidspunkt.

KARIN sagde ...

Har hört att den ska vara så bra! Dessvärre har den inte kommit till Göteborg än...väntar!:)

søslerier sagde ...

Rigtig god idé, Wenche - min kære og jeg har kun én gang været i biffen i de seks år (incl. to døtre - hihi...) vi har kendt hinanden - så mon ikke den er velegnet som gang nr.to?? Kunne jo være vores 1års bryllupsdags-fejring (holdt barnedåb for lillepigen på selve dagen i April, så har vel stadig én markering til gode!)
Amelie er også på MIN film-top-ti!!! Fabelagtig, som den danske titel så korrekt lyder!
Vil straks sætte 'babysitter-søgningen' igang... Nyd weekenden med dine kære ;)

Henny sagde ...

Jeg skal se den i morgen med to veninder. Og jeg GLÆDER mig meget.

Hunch, Camilla Tange Peylecke sagde ...

uuuhh den er set! Musikken til filmen er købt -så jeg stadig kan hensætte mig til den skønne stemning i filmen/ smil
(har lagt favorit nummeret på min blog, hvis du skulle have lyst til at vende tilbage til Jenny og David, for en stund)
Smil fra mig

Gitte sagde ...

Jeg så filmen i torsdags og synes også den er rigtig god. Den sidder i tankerne flere dage efter. Jeg har tænkt en del på hvorfor Jenny og David gør som de gør. Hvorfor fascineres Jenny af en langt ældre mand end den søde fyr fra orkestret? Hvordan kan David (få lov til at) leve på en løgn? Persongalleriet er rigtig spændende og ikke sådan sort/hidt som det ville have været i en amerikansk film.