onsdag den 26. maj 2010

Dukkepige På Vej

Endelig er jeg igen i gang med dukkerne , så længe har der været så meget andet der skulle klares og flere dukker er rejst uden jeg har fået taget afskedsbilleder ,men denne gang!!!

Denne lille dukkepige rejser i rigtig god tid for både "mormor" og "oldemor" skal nå at sy og strikke tøj til hende inden hun skal mødes med sin nye mor ;-)



43 cm lang og 345 gram er det blevet til.



Efter ønske har majpigen her fået en strikket kjole på fra min hånd.



JEg har givet hende ekstra lange fletninger i glat blond mohairgarn.


Fletningerne kan løsnes op redes forsigtigt med blød børste og flettes igen eller måske drejes til frikadeller?




Kjolen har jeg strikket i garn fra Geilsk 55% Lammeuld og 45% bomuld Shade c11, garn fra Geilsk kan fås hos Tanterne
i urimelig mange smukke farver.....
Mamelukkerne hun har indenunder er syet af retrostof i et sommerligt og meget feminint mønster og er lige så blødt og skønt som retrostof nu er ;-)


I dag skal jeg sy dukketøj til Emil, en lille dukkedreng der rejste hjemmefra for et år siden og nu synes hans far at han trænger til nyt tøj :-)
Hvad laver du i dag?
En varm tanke til Rakel, Rappedikke pg Mette herfra.
KH




10 kommentarer:

Mia sagde ...

Nej nej nej hvor er den bare FLOT!!

Den er både varm og kær og nuser... ER imponeret! Vil også have en pige... min dreng gider ikke lege med dukker ;-)

Smil fra Mia

ps. hvad er der sket med Rakels blog hvis jeg må være så fræk at spørge..

Mia sagde ...

nevermind mht Rakels blog - har læst det nu, og jeg er rystet!!

Kristin sagde ...

Ih Wenche - vi glæder os så meget til at hun ankommer!
Hun er så skøn:-)

Hvad laver jeg.... Rengøring, men mine tanker er hos Rakel

Kh

Krudtuglens mor sagde ...

Hun er helt og aldeles bedårende :)

Savner dig!!

Josefine Hagen Solgaard sagde ...

Hvor er hun bare smuk!
Mere er der da vist ikke at sige til det.
Hver gang du viser en dukke, mindes jeg mine gode 12 år på Rudolf steiner. Selv om at det er ved at være 10 år siden:-)

Mette sagde ...

Arhj, Wenche, hun er altså for dejlig!

søslerier sagde ...

Tak for endnu et FIX ;)
Jeg bliver lige forelsket HVER gang du fremviser nyeste skud på stammen ;) Mit hjerte smelter - og det er ikke solens skyld - men den kærlighed du 'propper' i dit fine arbejde! Lækkerbidskner, er lige hvad de er..... MUMS ;)

Mama-T sagde ...

Åhr for dælan hvor er hun sød. Jeg elsker den måde du præsenterer dine små dukkebørn på.... tak fordi jeg må kigge med!

Henriette sagde ...

Det er dog den sødeste dukke jeg har set længe!

Jeg har en award liggende til dig hos mig :o)

Lotte sagde ...

Kan man betale sig fra at få dig til at lave sådan en fin dukke?