torsdag den 27. maj 2010

Den Eneste Husalf

Her i huset må vist være MIG....nå men så må jeg jo nyde de lækre Madam Butterfly kiks den kolde mælk og dejlig nus på den tykke mave ;-)

Tovtrækningen med ukrudtet har min dejlige mand lige ordnet over to dage så nu har jeg ikke længere dårlig samvittighed når jeg kigger ud i haven TAK min skat!!!

Og så var der jo det med det hæklede tæppe hmmm når jeg sætter mig noget for helmer jeg ikke såddan lige så op på hesten og prøve sig frem :-)



Efter to rækker er jeg blevet klogere, men helt hvordan jeg gør..??? fik i dag tilsendt dette LINK af Tina, TAK og faktisk minder det rigtig meget om det jeg er nået frem til og er formentlig den bedre måde, så derfor ingen vejledning her ;-)
Ved dog ikke rigtig hvad man gør med vrangsiden? Nogen forslag?
God aften
KH

6 kommentarer:

En fugl i hånden... sagde ...

Hvor ser det spirende tæppe bare smukt og delikat ud Wenche!

Har modtaget den fantastiske pakke fra dig - 1000millioner tak - du er slet og ret en skat uden lige og mage. Der kommer en din vej så snart jeg er på den anden side af specialeskrivningen, og har sovet et døgns tid eller to ;)

Kram Helle

Lialje sagde ...

Du skal lægge firkanterne ret mod ret når du hækler dem sammen. Det bedste er at hækle dem sammen i baner. I fastemaste i luftmaskebuen derefter 2-3 luftmasker til næste bue og altid en fm i hjørnebuen. Det bliver så flot på forsiden. Se min pude.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

skønne farver det tæppe har. er vild med den farve du har valgt til at hækle firkanterne sammen med, den gir lige tæppet et "twist" og ser bare super lækkert ud.
Stine:)

Malene sagde ...

Hej Wenche
Hvor bliver det smukt.
Jeg har gang i et lignende projekt -blot med hexagoner. Jeg overvejer at lave en bagside til tæppet af noget lækkert blødt (retro)stof. Det vil gøre hæfte-processen noget nemmere, idet jeg tænker, at enderne kan bindes sammen på bagsiden og klippes af istedet for at skulle hæfte en million ender...
Jeg ved ikke hvad det ender med, men det var da et forslag.
Kh. Malene

tusindfyd sagde ...

Tusind tak ;-) for de gode råd og ros!!!
Faktisk har jeg lidt en "fræk" plan om at give det hele en sidste kant rundt i gul :-)

Malene det med retrostoffet har jeg også tænkt på men så kunne jeg ikke lige se i mit hoved hvordan tæppet vil klare en tur gennem symaskinen....

Karin Grøn sagde ...

Sikke et fint tæppe- det er da en " husalf" værdigt. Dejligt, at I har fået bugt med ukrudtet, så skal der bare kultiveres en gang om ugen, så kommer det ikke op igen