mandag den 17. maj 2010

At Knække Koden

At hækle et tæppe af mormorfirkanter har længe været en drøm ,men en lidt uoverskuelig en...jeg tror at noget håndarbejde skal man lige modnes til ?

Jeg har simpelthen ikke kunnet forstå diverse opskrifter og har prøvet af flere omgange men så lagt det væk igen.



Ved hjælp af en mindre bunke hæklebøger , Youtube og hende HER er det dog lykkes mig at lave noget der ligner mere end nogensinde..... hvad jeg har gjort???
Tror det er en masse stangmasker og heldigvis er jeg god til at lære udenad så jeg må bare gentage det de 132 gange ;-)




Imens jeg hækler de 12x11 firkanter kan jeg jo gruble over hvordan jeg får dem hæklet sammen til et tæppe....håber at lang tids stirren på Erleperles Link vil hjælpe mig :-)
Altså, giv aldrig op men husk at nogengange kræves mere end et tilløb.
KH

14 kommentarer:

Quiltepigen sagde ...

Al begyndelse er svær,men det ser godt ud så gå du bare igang.Det er så hyggeligt med et hækletøj.

Bella sagde ...

Jeg kan heller ikke knække koden med de firkanter, men du giver mig håb ;)

Anne Dorthe sagde ...

Sidder her og smiler. Kender det alt for godt. Var selv kommet i gang, og målet var også et tæppe. Gik i stå pga. fødsel, og kom aldrig i gang igen. Jeg fandt for nylig firkanterne frem og fik lavet et fint pudebetræk til min stol i stedet. Den kan du se på min side. God fornøjelse med dine firkanter - glæder mig til at se resultatet.

Henriette sagde ...

Har selv lige knækket koden i at hækle bedstemorfirkanter. Nu er jeg ved at hækle firkanter til en gulvhynde. Jeg skal kun bruge 144 stk ;o)

Quie sagde ...

Har hele tiden sagt, at det at kunne hækle ikke var noget af det jeg skulle kunne - jeg har kun kunnet lave en kæmpe knude! Men efter at have set de fine ting hos Erleperle tror jeg det må tages op til overvejelse igen. Glæder mig også til at se hvordan dit projekt ender.

Mette sagde ...

Du er da kommet rigtig godt i gang. Jeg har i øvrigt en DIY på min blog som lige præcis beskriver disse firkanter - gik endelig forbi, hvis nogle kan bruge assistencen.

Gowry sagde ...

Hahaha, ja - det kan jeg godt forstå. Har selv overvejet det, men er slet ikke moden nok til sådant et projekt. Jeg må nøjes med mit patchwork... :)

Annchen sagde ...

Åh de firkanter..
Dem har jeg også været godt i gang med et stykke tid..:) Så kom der lige dine skønne svampe og lidt syning indover, så er gået lidt i stå..
Min søde mor var så rar at vise mig det - så nu sidder det på rygraden.. Men der er også langt til det oprindelige mål: et tæppe..:) Det kan godt være jeg må revurdere og lave noget mindre..
Tak for link til hæftning - den del havde jeg lykkeligt glemt..
Nyd aftenen..
KH Anne

Henny sagde ...

Tålmodighed tålmodighed... Ja det lønner sig.

Glæder mig til at se resultatet.

Helle : sagde ...

Godt gået ! :-))

Louise sagde ...

Flot!

tusindfyd sagde ...

Tak for alle jeres søde og opmuntrende kommentarer ;-)) Glæder mig at flere har fattet mod på indlægget og ja vi skal nok få has på de oldemorfirkanter og også få dem hæklet sammen til et tæppe om ikke andet så ved fælles hjælp skal prøve om jeg ikke kan få taget et par billeder der kan belyse sagen hen af vejen ;-)

KH

Ingerlise sagde ...

Nu skal jeg altså ikke lyde hellig, men det vil være en rigtig god ide at hækle lapperne sammen i strimler, hvis du altså ved at det skal blive et tæppe og hvis du har helt styr på hvordan farverne skal være.
Det er ikke så uoverskueligt at hækle strimler sammen til sidst som det er at hækle alle lapper sammen til sidst.
Joh, det blev vist lidt helligt, men et godt råd det er det.
Held og lykke med projektet

tusindfyd sagde ...

Tak Ingerlise

Gode råd er altid velkommen er jo helt ny i hækleopgaver af den størelse ;-)