tirsdag den 6. april 2010

Små Mænd-Mainzelmännchen

I går præsenterede jeg jer for Die Maus som viste sig at bringe smil og barndomsminder frem hos flere end jeg lige regnede med.

Malene huskede også nogle små mænd, såddan lidt playmobil agtige bare med kortere ben....

Kære Malene du skulle vel ikke tænke på Die Mainzelmännchen?





De fungerede som en slags "pauseklovne" mellem tv udsendelserne.




De var 6 ialt.




Jeg har været heldig at finde stof med dem på og måtte bare eje det for jeg var ret vild med dem :-)






De små mænd har faktisk også en hjemmeside hvor du blandt andet kan se gamle filmklip med dem, tjek den ud lige HER




7 kommentarer:

Fynpige sagde ...

Ha dem husker jeg bare alt alt for godt, vi kunne næsten kun se tysk tv hele min barndom i Fredericia *SS*

Sarah sagde ...

eeej det minder mig om en en lejertur jeg var på med fritten som barn, hvor min mor sendte mig et postkort med de små men der :)

Malene sagde ...

Kære Wenche.
Tak for den fine research. Det er jo lige præcis de mænd jeg mente. Det bringer virkelig minder frem fra tv i stuen i det sydjyske i midtfirserne.
Hvor er det fint med stoffet.
Tak igen.
Kh. Malene.

små hverdagssysler sagde ...

Hej
He he... ja de var der også... tænk sig, hvor meget man har glemt og alligevel kender med det samme.
Søde er de små.

Christina sagde ...

Hvor sjovt! Jeg husker dem fra tv når vi besøgte min mormor og morfar i sønderjylland. Forstod ikke et ord af det tyske tv, men når der var pause, blev der kaldt: "Nu kommer de små drenge..." Sjov tur ad memory lane...

Birgitte sagde ...

Åhh, kære Tusindfryd. De minder mig om min mormor fra Gråsten. Vi elskede at se dem, når vi var hos hende. (Og så spiste vi kattepotter fra Grænsen).
Det kunne være sjovt at se de, igen!!! Kh. Birgitte

Anonym sagde ...

Åh, ja for søren! De kom mellem Tarzan-filmene med Johnny Weissmüller og synkroniserede westerns med John Wayne. Hände hoch!
:) Alice