lørdag den 24. april 2010

Lørdag ,Pakker Og Solskin

En fantastisk morgen at vågne til, solen skinner fra en skyfri himmel og man mærker varmen helt ind i huset, ja helt ind under dynen.

Lørdag byder på indkøb til næste uge og en tur på grønttorvet hvor udbuddet af smukke blomster og skønne grøntsager vokser uge for uge , salt og honning manden er også kommet på banen igen, mon garndamen også har vovet sig ud i dag??

Jeg skal have syet et tæppe til Fanny så hendes dukkemor kan putte hende når de skal på tur, så alle retrostofferne skal spredes ud på stuegulvet så jeg kan finde den smukkeste sammensætning :-)

Men allerførst skal jeg på posthuset......




Der er nemlig 5 kvinder i ind og udland der skal modtage en pakke/brev i næste uge ;-)

Jeg elsker at lave pakker og se postdamens lidt nysgerrige blik når jeg kommer der med alle mine små og store pakker der skal sendes i vidt forskellige retninger rundt i danmark og ud af landet, hun spørger aldrig ,men hun tænker helt klart over hvem jeg mon sender alle disse pakker til.
Det er ret fantastisk at tænke på , vi sender jo alt fra dukker, papirklip, gammelt sengetøj, smykker ,stof , tapet,papir osv frem og tilbage til hinanden alt
samlet og pakket med omhu med små søde beskeder indeni. Tænk om alle disse breve og pakker på posthuset kunne vise deres indhold ,så ville de kære damer virkelig få en smuk arbejdsplads og postbudet en langt sjovere dag, jeg kan slet ikke forestille mig hvordan jeg skulle kunne holde ud at aflevere en smuk pakke uden at få at vide hvad der dog er indeni!!

Ønsker jer en smuk solskinsdag.

KH

9 kommentarer:

Julia sagde ...

Sikke nogle fine pakker, det må da være en fryd at få sådan en!Og sød tanke du har om postvæsenet ;)

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Dejligt vejr til en tur på torvet. Dengang vi boede i Svendborg, var vi også altid på torvet tidligt lørdag morgen og fik hentet masser af grønt og frugt - det savner jeg indimellem, for her i nærheden er der ikke noget der er værd at køre efter.
Håber du finder noget godt :)

Losarinas mor sagde ...

Sikke nogle skønne pakker !
Og din Lørdag bliver vist fyldt med skønhed for alle sanser :-)

tusindfyd sagde ...

Et grøntmarked i nærheden er uvuderligt! Jeg kom 5 min inden "lukketid" og fik 10 lækre landæg for en 10 5 store bundter rabarber til sommerens marmelade, jordskokker,porrer,ingefær,æbler,løg og blomster så her dufter både for øjne og næse ;-)

treprinser sagde ...

Så spennende pakker er det klart hun lurer på :) Her er det også deilig solskinn og varmt i dag - endelig er våren her!!
Ha en flott helg :)

Helle : sagde ...

Sød tanke du har sat på din blog i dag, det ville gøre postdamens dag noget sjovere. De er bare så flotte dine pakker, tror at der er nogle som glæder sig.

rikke sagde ...

Jubiiiii JEG glæder mig, da én af de små pakker/breve vist er til mig (og Holly)- og måske min søde landsbypostdame får sin nysgerrighed stillet... ;) Nyd forårs weekenden - Min er også søn - har lige indsnuset sprit-nyfødt-baby-duft hos vores gode venner...og der ér nu ikke en duft som dén! Pludselig ser min ½ års datter STOR ud...

Micha sagde ...

hvor ser de pakker da også bare skønne ud, er sikker på de vil glæde modtagerne..
Elsker også at sende pakker, synes desværre bare ikke jeg altid har tid til at gøre en masse ud af dem, men de her de er da bare fine, med de søde fugle :)

Anne Thompson sagde ...

Hvor ser dine pakker også spændende ud! Er selv vild med det brune papir, og med dine små udklip på ligner de pludselig en million! Det må være dejligt at få sådan en pakke med posten!