mandag den 5. april 2010

Die Maus

Kender du mon Die Maus??

Det er en tysk børnefjernsynsfigur fra 70erne, en figur jeg er vokset op med, vi havde nemlig tysk tv ovre vestpå.
Dengang satelitter endnu hørte til i siencefiction og tvapparatet ikke havde fjernebetjening men stive runde knapper der skulle presses ind når der skulle skiftes kanaler og ja ordet fladskærm var der endnu ikke tænkt på ;-)

Die Maus er ren retro og barndom for mig.

På denne side kan du møde Die Maus og herfra kan du sende de kæreste elektroniske postkort med bevægelse og musik, tjek den lige ud.



Påskekort hvis du mangler at sende et her i absolut sidste øjeblik ;-)))

Sommerferie postkort


God bedring.

Sjove postkort


Fødselsdagskort.
De er simpelthen et hit, især børn synes de er sjove og ja en barnlig sjæl som jeg .
Rigtig god fornøjelse og uge allesammen.
KH

7 kommentarer:

En fugl i hånden... sagde ...

JA, Die Maus kan jeg godt huske - helt igennem fantastisk morsom figur. Min søster og svoger er store fans begge to også, så vi hygger os fra tid til anden med Maus på You Tube, når vi hygger om aftenen på Amager ;)

God påskedag
KH Helle

Lone Rose sagde ...

Der blev jeg lige bragt tilbage til min barndom :) Elskede bare den mus og elefant. Fandt ogsaa en lille figur den anden dag, af en lille muldvarp som ogsaa var i TV paa samme tid.

Louise sagde ...

Tak for gensynet :)
Jeg husker også godt die Maus, men vidste faktsik ikke, hun var tysk.
Venlig hilsen
Louise

Louise sagde ...

Ha ha, det er jo vildt sjovt. Der er jo også muse-spil ;) Tak for linket.

Malene sagde ...

Ja, om jeg husker den! Den havde sådan en sjov lyd, når den kom gående over skærmen. Der er også noget der siger mig, at der var nogle små mænd i stil med musen som dukkede op på tysk TV nu og da, men kan ikke huske mere om dem, end at de så lidt playmobil-agtige ud -bare mere lavbenede... Kan nogen huske dem?
Kh. Malene

Lisa Sandra Hansen sagde ...

Selvom jeg er 87'er, så husker jeg bestemt også Die Maus. Da jeg var mindre og var på besøg hos mormor, så jeg ALTID den lille kære mus. Min mormor havde kun 5 kanaler, hvoraf 3 af dem var tyske. Og selvom jeg ikke forstår et ord tysk, ja så kan man altid forstå musen. OG de tre mænd, som Malene omtaler. Dem husker jeg også :)
Sjovt med et lille "gensyn" :)

tusindfyd sagde ...

Kære Malene

JA de små mænd må være Die Manschenmänschen ( ved ikke om det helt staves således) Dem har jeg noget med viser jer det lige i morgen.. ;-)