søndag den 11. april 2010

De Første Svampe

Lørdag mødtes jeg med Karen og Christina i Silkeborg, ren sysle hygge, cafe og solskin med to dejlige "damer" ;-)

Ses vi mon 18.4.2010 til blogtræf?? Det håber jeg !!

Karen og Christina fik hæklet hexagoner, selv har jeg været flittig med at hækle svampe i forårsfarver til majfesten den 8. Maj.



Nogle af dem er forvandlet til nøgleringe de andre skal vist sættes i et par keyhangers??



Håber at din weekend også har været fyldt med solskin, hygge, kreativitet og søde bloggere ellers har du chancen på søndag ;-)

Rigtig god uge forude!

KH

48 kommentarer:

Silje og Vibecke: sagde ...

De var alldeles nydelige!!!!!

God søndag fra Silje og Vibecke

Mirjam Theresa sagde ...

Hvor er de bare flotte. Er det en opskrift du evt. deler ud af?

Og kan man købe svampene?

Kh. Mirjam

Linda sagde ...

Hvor er de fine :)

Sarah sagde ...

Hvor er de fine, og rigtig fine, sarte farver. Mon ikke de ville være fine i en baby uro? Deler du opskriften?

Bella sagde ...

hvor er de fine!
Muligheder: Barnevognsuro, en med en klokke indeni, vedhæng til taske. Ja mulighederne er mange :)

HANNE sagde ...

Skønne forårsfarver, man får helt lyst til at finde hæklenålen frem :O)

Eva sagde ...

Hvor er de dog søde.

Pernille sagde ...

Jeg må også overgive mig, normalt er jeg ikke til pastel farve, men hold op de er for lækre.
Kh Pernille

Mette Bundgaard sagde ...

Ihhh de er fine, vil du af med opskriften?

Vi skal i vores strikke/hækleklub igang med kager, grøntsager osv. Så et par svampe ville helt sikkert være et hit.

Super fine hæklede svampe..

tusindfyd sagde ...

Kære Allesammen,
hvor er det skønt vi trængte vist alle til forårs pasteller??

De vil være super som uro, tidligere har jeg hæklet dem i dobbelt garn på større nål og lagt en lille klokke i "hatten" så den kan fungere som babyrangle og i små hvor man hækler en lille lykke og trækker dem på en tyk rundelastik er de helt uimogståelige som barnevogspynt så kom bare igang !!! ;-)

Der kan købes hækleopskrifter til svampe.Savmpene her har
jeg dog syslet ud af hovedet så de ser ex anderledes ud end karens, men jeg kan sagtens skrive det ned og maile til jer så smid mig en mail hvis du vil igang med at hækle i pasteller ;-)

KH

Mette sagde ...

For hunne, de er skønne, Wenche. Måske jeg skulle finde mønsteret frem...?! Der er basis for en god gaveidé. kærligst Mette

Bella sagde ...

Jeg kan desværre ikke hækle, men det kan da være du holder et "how to" næste søndag?

Helle sagde ...

Fantastiske og du får fluks min mail;-))

Quiltepigen sagde ...

Dem bliver man da i helt godt humør af at kikke på.
Hold da op hvor er de søde.

Krudtuglens mor sagde ...

Åhh det er lige nogle billeder der kun kan gøre en glad :)

Annchen sagde ...

Hvor er de skønne Wenche!! Lækre farver..
Hvor køber du så fine pastelfarver henne?

Jeg vil meget gerne hækle lidt svampe - og ville med glæde bruge din opskrift.. Hvilken hæklenål bruger man til disse..? Lyder super sødt både som rangler og barnevognspynt - gode idéer..
Ha' en dejlig aften.
Kh Anne (anne_bc@hotmail.com - hvis du vil dele opskriften:)

Barbara sagde ...

Ih hvor er de bare fine.. Jeg ville elske at få opskriften, så du får lige en mail herfra!
Kærligst B

smilehull sagde ...

Herlige sopper!
Jeg har send deg en e-post:)

Æblekinder sagde ...

Ej hvor er de bare flotte!
Kan ikke hækle ...så ville da gerne købe en fine svampenøglering.....
KH Heidi

hansen.weinreich sagde ...

Hvor er de dog smukke ...... Må vist hellere sende en mail :-)

Moster Mette sagde ...

Hvor er de dog bare fine, kan desværre ikke selv hækle, så håber du sætter dem tilsalg, så vi andre også kan nyde dem.

tusindfyd sagde ...

Hold da op er helt overvældet ;-)

Til jer der gerne vil hækle selv! Jeg samler lige jeres mail og sender en opskrift til alle samtidig ;-)

I skal bruge en nål nr 2,5 og jeg har hæklet i 100% mercerised bomuld " diamond cotton 8/4" fra hjertegarn men de fleste gængse firmaer laver vist den type ;-)

Gerne viser jeg hvordan til blogtræf tager nål og garn med! Det tager ca en time og 15 min ( for mig) at lave den så mon ikke vi kan nå en eller to?

Til jer der ikke kan hækle. De er egentlig til salg til majfesten på skolen til fordel for vores SFO men send mig en mail så kan i få lov at købe en på forhånd eller jeg laver en til jer ;-) Og jeres penge går selvfølgelig til legetøj til SFOen!!

KH

Mia sagde ...

Også gerne en opskrift til mig: miachristina1@hotmail.com. Tak!

filz-t-raum.ch sagde ...

very,very lovely mushrooms!!!
bye,
filz-t-raum.ch

Garn, hund & kat sagde ...

Hvor er de fine, har sendt dig en mail :-)

Tina sagde ...

Ihh hvor er de skønne - total forår :-))

Jeg vil også rigtig gerne bede om opskriften - når nu du er så sød at dele ud :-)

...og jeg kan hækle den er en helt anden snak, så jeg er KLART med på en lille svampesession på søndag i Silkeborg - glæder mig :-)

Kh Tina

Helle... sagde ...

SUPER fine svampe Wenche! :)))

Og ØV ØV ØV at blogtræffet blev i Silkeborg... Det er lidt (for) langt væk for mig, der ikke har kørekort...

Vi må lave et blogtræf i Nordjylland og/eller Århus...

KH Helle

Christina Skarø sagde ...

Kæreste Wenche - du kan tro, at jeg er glad for den udgave, jeg fik af dig.. den er bare så fin... jeg fik kommentar med på vejen, da mine kollegaer så den i dag.. tak ven :-)

illu-mina sagde ...

Utrolig søte, Jeg må vist også sende en mail.

Anita sagde ...

Hei
Kunne du være aså snill å sende meg oppskrift på svampen din? Jeg og en venninne bestillte varer sammen fra stoff og stil, og jeg presterer og glemme å bestille den hekleoppskriften på svamp (el.fluesopp på norsk)som hun skulle ha! Jeg ville ble fryktelig glad om du sendte den til meg på mail. ani-ev-l@online.no

tusindfyd sagde ...

Hej Anita

Sender dig gerne opskriften MEN det er ikke den samme som den du glemte at bestille bare så du ikke bliver skuffet ;-)

KH

Kristine sagde ...

Nøj! hvor er de bare søde ;)

Susanne sagde ...

Fine glade svampe.

har hæklet en meter eller to engang måske man skulle forsøge, hvis du vil være så fantastisk sød at sende en opskrift

Anonym sagde ...

Hej. Jeg kunne da godt tænke mig en opskrift på de søde svampe;-)
Mange hilsner fra Charlotte - folmer@posgaard.com

Julie sagde ...

Hej hej
Og tak for i dag i Silkeborg.
Jeg vil meget gerne bede mom opskriften på dine fine svampe. Jeg nåede kun at hækle et armbånd, så nu vil jeg gerne selv forsøge mig med en svamp eller 2.
julie_lykke@hotmail.com
Kh Julie

Tine sagde ...

Nøøj hvor er de bare fine! Må jeg også bede om opskriften? :-) tinetang(snabela)gmail(punktum)com

Kan du ha' en god aften!

Kh. Tine

Anne O sagde ...

Kære Wenche,

Tusind tak for en dejlig dag i går. Jeg sendte dig en mail i går for at få opskriften på de flotte svampe, men den kom retur, så nu skriver jeg lige her. Min email er: cao-privat@get2net.dk
Kh
Anne O

Anonym sagde ...

Jeg faldt lige tilfældigvis over denne skønne side - hvor er det bare nogle søde svampe, du har lavet. Jeg vil også meget gerne have opskriften, hvis du vil maile den til mig?

cecilielykkegaard@hotmail.com

Hilsner fra Cecilie

Anonym sagde ...

som alle andre er jeg faldet i svime over dine skønne svampe, jeg vil meget gerne bede om opskriften, hvis du stadig vil af med den.

info@jakita.dk

Hilsner Bitten.

Camilla sagde ...

Hvor er de da bare helt fantastiske! Kan man evt. stadig lokke en opskrift ud af dig?

camilla.rasmussen@hotmail.com

De allerbedste hilsner fra Camilla

Marianne sagde ...

Hej.
Jeg er netop lige faldet over din side. Jeg var på jagt efter opskrifter på hæklede grøntsager.
De små hælkede svampe kunne jeg da godt tænke mig opskriften på, hvis du vil dele den med andre.
Min mail adresse er 321frederiksen@gmail.com
mvh
Marianne Frederiksen

Anonym sagde ...

Hejsa.
Hvor er de svampe skønne. Jeg vil også gerne have opskriften
Min mail adresse: mettejohannsen@msn.com
Venlig hilsen mette

Anonym sagde ...

Kære Tusindfryd.
Jeg var inde i Tante grøn den anden dag, og var nær faldt i svime over dit grannytæppe.
Det har dog altid været min svigermor der har stået for det kreative indslag hol os, men da jeg få dagen efter fik besked af lægen på at blive liggende ned til vores lille bebse kommer ud (0m 2 mdr!)bestemte jeg mig for at kaste mig ud i det.
Jeg fandt din blog og tænk nu har jeg hæklet et lille barnevogns tæppe efter din anvisning.
Jeg har fået mod på mere og tænke at jeg da måtte prøve at lave en lille barnevognsuro med disse skønne svampe.
Mon du vil maile mig opskriften?
linedanserinde@hotmail.com
Det er skønt med lidt kreativitet her i den lange vente tid.
TAk for det!
Line

Anonym sagde ...

Hej Tusindfryd,
Jeg har fået din blog anvist og sikke skønne sager! Jeg vil også meget gerne bede om opskriften på svampe. Engstroem@excite.com
På forhånd tak!
Hilsen Irene

Anonym sagde ...

Hej Tusindfryd
Dejlig side du har og hvor er du flitig. Jeg er ikke den store hækler, men vil så gerne lære kunsten af. Må jeg prøve dine svampe?

imitator4@hotmail.com

Knus
Inger

Anonym sagde ...

Hej Tusindfryd,
Jeg faldt altså helt i svime over dine svampe og vil gerne prøve lave nogle barnevognspynt... sidder med mave på og glæder mig til en lille ny ;-)
Vil du være sød at sende opskriften til mig? iej@5750.dk
Knus Irene

Anonym sagde ...

hej Tusindfryd.
Hvor er dine svampe bare søde. Jeg skal snart være farmor og kunne godt tænke mig at hækle lidt krammedyr og nu osse disse svampe. Måtte jeg bede om opskriften?

På forhånd tak. Mail: mubbimor@msn.com

Knus Inge

Anonym sagde ...

Hej :-)
Kan se at det er ved at være et gammelt opslag, men jeg er forelsket i de svampe!! Hvor meget skal du have for at hænkle en portion? Jeg må bare binde dem i en uro!! Jeg kan desværre ikke hækle selv :-( Håber du vil sælge mig dem...
Mvh Michaela