mandag den 19. april 2010

Blogtræf ,Hygge,Retro,Drømme OG Give Away

Søndag den 18 Maj 2010 har været en særlig dag i mit liv, en dag med glæde, sprudlen,snik og snak, damer, kreativitet,inspiration,hygge,boller og kage,garn i lange baner , nye og gamle venner og bekendtskaber og et stort SMIIIIIIL!

Karen havde igen fået de skønne Grønne Tanter med på dagen, og hvorfor?? Fordi de 4 damer simpelthen bobler af energi, håndarbedjsglæde, stolthed ved deres fag, evig søgen mod det lækre og bedre designs og materialer, kreativitet og hjælpsomhed.



Forstår du hvad jeg mener???



Jeg har fået helt nye Retro Drømme med mig hjem, dette tæppe, er altså åhh en drøm en umiddelbart umulig drøm for mig både af tidsmæssige men også hækletekniske årsager men jeg vil virkelig lige prøve.


Til tæppet skal jeg bruge noget af dette batikfarvede bomuld.


OG et Hav af disse skønne "Havblik" garnnøgler. Jeg har simpelthen aldrig set så lækkert bomuldsgarn før, kvaliteten er helt unik overfladen MUMS og så er farverne skarpe og dusede på samme tid fuldstændig som i vores retrostoffer
. Jeg kan bare se håndklæder, karklude, svampe,tæpper, hagesmækker og og og for mig i de smukkeste farver.


Søde gaver fra en stof elsker til en anden blev det også til



Helle og Christina
fik kickstartet det helt store retrostofbytte på P-pladsen ved Christinas baggagerum, altså en snikken og snakken ,riven i stof og glædes sukken og jublen uden lige ,mindede nærmest om et myldermarked i Ægypten der manglede kun kamelerne.
Et selskab af ældre mennesker i tilstødende lokaler var ved at trykke næserne flade mod vinduerne for at finde ud af hvad i alverden alle de kvinder stod der og byttede "pudseklude" for ;-)


Udover Ediths lækre boller og Kager i maven og dejlige oplevelser fik jeg fra Tanternes lille "bod" disse skønne knapper og brocher med hjem.


Og selvfølgelig mine første 8 nøgler ( 800g) drømmegarn. Nu er det såddan at de findes i 31 farver så jeg skal helt sikkert supplere op LIGE HER SNARREST ;-)


Alle deltagere på træffet fik denne Godtepose med hjem, en glover hæklenål en hækle-eller strikkeskolebog et lille nøgle bomuldsbatikgarn og en knap man selv syr på. GUF
MEN nu har jeg begge bøger og hele to hæklenåle nr 3 og garn...selvom det kan man jo aldrig få for meget af... ALLIGEVEL ønsker jeg af hjertet at udlodde denne godtepose så her kommer reglerne
-Du står bare lige og mangler såddan en lækkerbisken
-Du kender en der ville blive glad for såddan en kreapose fra dig
-Du kan bare ikke få garn og hæklenåle nok ;-)
Så smid en kommentar og du er med.
Og nå ja hvorfor er der absolut ingen billeder fra mellem 11.30 og 16??? Det havde jeg da hverken tid eller tanke for, tiden flyver jo afsted i godt selskab!! :-)
Tak for en SKØN dag allesammen.
Ønsker jer alle en dejlig dag og på gensyn til næste træf.
KH

54 kommentarer:

Lena sagde ...

Vil juble, hvis jeg er så heldig at vinde!! Rigtig god dag.......:o)

Fruens univers sagde ...

Jeg kunne ikke deltage i blogtræffet, så jeg ville da ønske at få sådan en lækker godtepose alligevel, når nu jeg ikke kunne få "alt det andet" :-)

Helle... sagde ...

Åh Wenche - endnu engang 1000 tak for i går... Svarer på mail lidt senere i dag... :)

Og selvfølgelig er jeg med her, for jeg ville elske at give posent il min søøøde mor, som ikke helt har forstået, hvad det der clover-hype går ud på endnu ;)

KH Helle

MALENE sagde ...

Jeg kunne heller ikke deltage blogtræffet og ville så gerne have lært at hækle, så jeg kunne rigtig godt bruge hækleskolebogen:)
Håber jeg vinder! Skønt at I havde en fantastisk dag

Sarah sagde ...

Jeg vil MEGET gerne vinde den meget fine pose!! Nemlig til en kær gammel veinde.
Min (gamle) veninde og jeg, som ikke har set hinanden i knap 4 år, skal snart mødes over en kop the, og så har vi aftalt at hun skal hun lære at hækle...Hækling sætter plaster på gamle ødelagte venskaber og hjælper det til at hele...i vores tilfælde i hvertfald...jeg ville elske at overraske hende med den pose.

Så jeg er med!! :)
Knus Sarah

Julie sagde ...

Ejjj den ville jeg gerne vinde ;o)
Jeg har ikke hæklenålen nr. 3 så den ville falde fin ind i min lille samling.
Julie

Ulla V. sagde ...

Det lyder som en helt utrolig og begivenhedsrig dag. At opleve så mange kreative sjæle på ét sted må have været en positiv oplevelse.
Dagen tror jeg bestemt at du og Karen kan tage en stor del af æren for. :))

Rigtig god mandag.

Kh
Ulla

Emma Julie sagde ...

Jeg kan aldri få nok heklesaker! Jeg vil veldig gjerne delta!:)

Camilla sagde ...

Det lyder som en drømmedag,- ville rigtig gerne have været med - men desværre havde jeg både weekendvagt og rådighedsvagt mellem lørdag og søndag...Håber muligheden byder sig igen henunder efteråret måske.

Vil rigtig gerne smide et lod i puljen om den lækre godtepose...:-))

Hav en dejlig dag - Camilla

Kristin sagde ...

Hej Wenche!

Billederne af garnet taler jo for sig selv.... smukke farver. Ih hvor ville jeg gerne have deltaget, men var "afsat" til anden side:-)

Deltager rigtig gerne i din give away her, fordi jeg brænder efter at få Tanternes garn mellem fingrene, kun ejer en Clover i str 3,5 og vil nyde at læse og afprøve teknikkerne fra bogen.

Kh Kristin

Moster Mette sagde ...

dejligt at I have en fantastisk dag igår, bare det havde været mig. Vil gerne med næste gang. Jeg vil gerne vinde den fine pakke, da jeg meget gerne vil lære at hækle.

Maiken sagde ...

Ih, det kunne jeg ENORMT godt tænke mig at vinde, da jeg rigtig gerne vil lære at hækle efter at have set alle de skønne kreationer herinde i blogverdenen!

Du er i øvrigt meget velkommen til at deltage i min give-away på bloggen. :o)

Didde sagde ...

Jeg kan bare ikke få garn og hæklenåle nok :)

Åh altså og så har jeg "kun" almindelige hæklenåle, så ville elske at få dingrene i den der :)

Helle Nielsen sagde ...

Hejsa

Jeg vil VILDT gerne vinde, da jeg aldrig har prøvet disse fantastiske hæklenåle. Det hænger måske sammen med at jeg ikke er en ørn til at hækle???!!!.
God dag
Hilsen Helle

Den flyvende kuffert og Gamle gemmer sagde ...

Denne godtepose vil jeg da utrolig gerne vinde. Jeg kunne desværre ikke deltage i blogtræffet, men det lyder som om I har haft en rigtig dejlig dag.

Kh Annelise

Garn Moster sagde ...

den hæklenål er ikke mindre end fantastisk , ih den ville jeg gerne vinde :-)
Og lidt fri for at være misundelig over ikke at ha kunnet komme med til blog træffet , kan jeg vist ikke sige mig fri for . Det lyder som i har haft en rigtig dejlig dag :-)

Louise sagde ...

Tusinde tak for en skøn beretning.
Jeg vil meget gerne være med :)
Vh Louise

Mia sagde ...

Uuuha, jeg ville SÅ gerne have været med..men når man bor så langt væk, var det ikke liige en mulighed. Jeg vil smadder gerne lære at hækle, og de ser bare så gode ud de der hæklenåle, jeg ville elske at vinde den goodiebag.
KH Mia

p.s: Kan de fine knapper købes over internettet, eller er der en der kan handle for mig??

Christina sagde ...

Øv, jeg skulle da have været med...
Og sådan en Clover vil jeg da gerne prøve :D
Vil gerne være med!
Og næste gang der er blogtræf vil jeg også med, det lyder helt fantastisk!

Mette Bundgaard sagde ...

Ihhhh har lige idag købt en nål 4. så jeg kan lære at hækle og hækle mad og bamser. Men fandt så ud af at en 4er er for stor og at jeg burde købe mig en 3-3½er :-) så sådanne en dejlig gave ville falde helt perfekt nu her.

Det lyder som om det har været et dejligt træf ;-)

Quiltepigen sagde ...

Åhh det lyder som om I har haft en viunderlig dag,bare man kunne have deltaget hi.
Jeg ville gerne have en sådan fin godtepose.
Og du har helt ret det er et skøønt tæppe.

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Dejlig beretning om en skøn dag.
Nu vil jeg ikke ærge mig mere, over ikke at have haft mulighed for at være der, men bare glæde mig over at i har haft sådan en fantastisk dag.
Det der batikfarvet garn, ser da edderlækkert ud.
Og det ensfarvede bomuldsgarn også.
Jeg er ikke en hækleørn, kan godt, men ved ikke helt hvad maskerne hedder :).
Men måske den lille bog kunne hjælpe mig, hvis jeg var den heldige :)

Losarinas mor sagde ...

Sikke en dag I har haft :-)
Jeg vil da meget gerne prøve at vinde en sådan godtepose :-)
Og bomuldsgarn i 31 farver !- hvilken salig fryd !

Mette sagde ...

Uh ja, drømmer da nok lige om at hækle sådan et tæppe i det skønne skønne garn. Har lige lært at hækle, men er aldrig bleg for kæmpe projekter, så det må jeg bare vinde.

Tak for en dejlig beretning - er bare ked af at jeg ikke kunne komme med.

Made by Molla sagde ...

Jeg vil være med:)

-Ingeborg-

Anita sagde ...

Er ny ud i hæklekunsten og drømmer om de fine svampe i flotte farver. Har hverken bogen eller Clover nål og vil da gerne eje begge dele.
'Anita

Therese sagde ...

Jeg drømmer om at lære at hækle, og kunne desværre ikke deltage i gårsdagens blogræf:( Så jeg ville elske at vinde netop den pose, hvor der også er en "hækleskole" med... Jeg krydser mine fingre og håååber.... ;o)

Mette sagde ...

Lyder som en skøn dag :-) smider lige et lettere misundeligt lod ;-) mette

Laura sagde ...

Kan hækling blive en religion? Jeg kan i hvert fald ikke få nok af det.
Kh Laura

Eva sagde ...

Jeg er begyndt at krydse fingre for at jeg vinder!

Mette Bossow sagde ...

Hej Wenche
Tak for i går, jeg har jo ikke rigtig brug for pakken, men ville gerne give den til min nye hæklelærermester fra min mødregruppe, så er hun jo tvunget til at hjælpe mig.. :)
KH Mette

Karen sagde ...

Jeg fik som arrangør ikke nogen pose....og jeg har kun 2,75 og 3.25 i CLOVER....mærkeligt ikke?
Så jeg MÅ da skulle vinde en nummer 3.00 eller hvad?

Tak for din store indsats søde Wenche.
Me like :)

Ann sagde ...

Hvor det dog lyder hyggeligt, inspirerende og lærerigt rundt omkring på bloggene.
For at ha en chance for at komme med en anden gang, har jeg selvfølgelig straks gjort mig til fast læser og abonnerer på feed.
Det lyder da næsten, som om arrangør Karen bør få den søde gave, hva'!?

rikke sagde ...

min søster, som lokkede mig ind i dette univers - og ikke selv kunne deltage igår, ville jeg gerne berige med denne pose ;) tusind tak for igår - skulle hilse fra HOLLY ;) knus rikke

Stella Dea sagde ...

Hej Wenche.
Også til dig, TAK for en dejlig dag. Hvis du vil se flere billeder, må du meget gerne se mine. Jeg har problemer med maskineriet i dag, så de kommer i hop, når de vil og kan, så hold øje. Jeg har også en give away hvor du kan vinde et par af mine øreringe.
Enig, hvor var det dog en dejlig dag i går og det bliver IKKE sidste gang for mig.
God kreativitet.
Ps: Hold da lige op for nogle skønne babyer du laver. Sådan en ender det vel også med at jeg må eje. Du holder også kurser i babyfremstilling ik`?

Mette Marie sagde ...

Jeg vil rigtig gerne vinde posen med det lækre fyld.

Jeg har nemlig mistet min hæklenål (som jeg fik i Odense, da du lærte mig at hækle til hækleblogtræf) Jeg tror, det er en af mine drenge, der har hapset hæklenålen, og brugt den i et af deres projekter.

Kh
Mette Marie

Michelle sagde ...

Den godtepose vil jeg gerne vinde. Det vil give mulighed for at kaste mig ud i de skønne svampe, hvis jeg kan finde opskriften :)

Marie sagde ...

Uhh jeg kender lige en hæklenybegynder der ville elske sådan en pakke... :-)

Pernille sagde ...

Lyder til at det har været en fantastisk dag, gid der kom moget ligende på sjælland.
Lækker godtepose i fik, da jeg for snart 1 år siden ville lære at hækle, var det en clover nål nr 3 og den samme hæklebog, jeg fik anbefalet i butik strik i Hillerød.
Så jeg vil gerne vinde den til en veninde som gerne vil lære at hækle.

KH Pernille

Mama-T sagde ...

Åh hvor gad jeg godt have været med til krea-søndags hygge!
Min søs var med - og forelskede sig hovedkulds i søde smukke Holly.... som kom med hende hjem, har jeg hørt! ;)
Jeg ville elske at vinde denne lækre hækle-hygge-lækkerhed!
Fortsat god mandag fra Odense

KirstenLN sagde ...

Åh, jeg kunne i dén grad bruge både hæklenål og hækleskole. Prøvede at læse en opskrift på granny squares forleden, men måtte give op, så nu hækler jeg pudebetræk i striber - og med uvenlig, uergonomisk hæklenål ;-)

Sikke garner iø. - nøj, hvor de frister!

Vh. Kirsten, kirstenln@hotmail.com

smilehull sagde ...

Den beste godterpose!! Jeg vil gjerne vinne:)

Anonym sagde ...

Kæreste Wenche

Jeg vil SÅ gerne deltage - kan absolut ikke hækle, men viljen er der og så ville bogen nok være en temmelig stor hjælp:-)
Når man nu ikke kan have sin søde vrang-lærerinde ved sin side.....

Knus Kristine

nkitkat sagde ...

Synd for mig at jeg var for genert til a deltage i blogtræffen.... har hørt så meget godt om det på blogland. Vil gerne være med for at få en lille smag af hygge og krea stemning :-)

Stine sagde ...

Jeg er de sidste uger virkelig kommet i det kreative hjørne, måske kunne en krea pose m hæklepind være starten på det næste projekt ;-)

hanne sagde ...

Du er da forud for din tid :) eller er jeg bagud ??? Ville da gerne prøve sådanen pose lykke....Og hvis der er blogtræf næste år i april, så vil jeg måske gerne med :)

Wina Fiona sagde ...

Åh, jeg havde sådan glædet mig til det blogtræf, både fordi jeg lige er begyndt at maile med Karen, og fordi jeg er en rimelig ny blogger, og fordi jeg er gammel håndarbejdslærer.. Men så blev datoen fastlagt, og det var var lige på min fødselsdag. Godt nok syntes Manden den Kære at jeg skulle tage afsted til silkeborg alligevel, men jeg nænnede jo ikke heller ikke at skuffe min gamle farmor ved at aflyse lagkagefesten.. Så må jeg ikke godt vinde pakken - så vil det næsten være som om jeg var med til blogtræf alligevel...

Quie sagde ...

Det kunne da være rigtig dejligt at vinde denne lille gave - så jeg kan få det sidste skub og rigtig komme igang med at hækle.

Hanne sagde ...

Jeg hækler meget, men har endnu ikke haft fornøjelsen af at prøve den roste glover hæklenål. Det ku´ da være så SKØNT, hvis jeg var heldig at vinde din dejlige godtepose :o)

Mette C. sagde ...

Jeg satser kraftigt på at vinde, siger jeg bare. Har LIGE købt en smart hæklenål i flere farver og med forskellig størrelse i begge ender. Hammerdyr, men dødsmart - troede jeg! Indtil jeg opdagede, man skal sidde under en 60 Watts pære for at kunne se forskel på nål og garn, fordi den har så mange farver blandet ind i hinanden. Og så er den for spids, så den hænger i garnet og for tynd, så man får ondt i hånden. Bloody S...! :-)

Frøken Nobel sagde ...

Jeg drømmer om at prøve sådan en hæklenål - måske det er der hemmeligheden er og koden bliver knækket - for hækle er jeg bestemt ingen ørn til, desværre.
Jeg krydser mine fingre:-)

Helle Koed sagde ...

Hej Wenche
Det lyder til at I har haft en fantastisk dag! :) Jeg må med næste gang – hvis ikke lige der kommer et dukkekursus inden!? ;)
Jeg vil MEGET gerne vinde posen – sådan en clover har jeg længe gerne villet eje, men er liiidt i tvivl om den er god til min hånd – håber jeg nu får prøvet den a'! :)
Rigtig god tirsdag aften til dig og dine.

Bienchen sagde ...

Hallo Wenche!
Wie lieb sind wieder alle deine Sachen. Immer wieder schaue ich gerne auf deinem Blog vorbei, alles ist so fröhlich, so ordentlich, so farbenfroh.... Liebe Grüße von Sabine

Frk. Evigglad sagde ...

Tak for en hyggelig dag i søndags.. Åhh ja der var bare så meget smukt garn at kigge på.. og tak for stof bytte ;)

Kh Maria