lørdag den 13. marts 2010

Tre Super Fede Københavnere

...og 3 skrup forvirrede Århusianere...

Var med børnene i København for at besøge min søster, fredag skulle vi så lige fra Østerbro til Amager ,nærmere bestemt til stationen "Femøren".

Første etape med S-tog gik ubeklageligt ,så skulle vi det sidste stykke med metroen og hoppede da lige på M1 til Vestamager, alt fred og idyl stationerne passede med anvisninger ...de 3 første altså ,vi var ikke på vej til femøren og da vi havde set både DR byen og Bellacentret tog en lettere forvirret mor en rask beslutning om at vi nok måtte stige ud og tage metroen tilbage til Christianshavn.

Da toget stoppede gik dørene ikke helt hurtigt nok op og jeg øjnede en grøn knap og tænkte Aha døråbneren...NEJ NEJ SLET IKKE det er nemlig informationsknappen som bimlede og bamlede, for ud med ungerne flyvende bag mig som om at alt da var helt normalt...de andre passagerer kiggede lidt medfølende på os og forklarede den rare mand der pludselig talte ud af højtalerne at vi nok troede det var til at åbne døre med....Åh hvor var jeg lettet da M1 fortsatte sin tur en smule forsinket....

Nå, men inden jeg tog hjem var jeg lige forbi 3 super fede butikker i Kbh ,i får lige et snapshot fra hver butik her og så vil jeg allerede i morgen præsentere jer for den første og så de sidste to iløbet af ugen.

Det gode ved disse butikker er at de har alt det fede OG gerne sender ud til HELE landet.


Alverdens skønne håndgjorte ting, retropair og retrotapet og og og


Blafre papir, garn,knapper stof og og og



Moominland, og alt det du ikke vidste man kunne få


Glæd jer.


Rigtig god lørdag aften


KH


9 kommentarer:

Louise sagde ...

Glæder mig til at se om de mon var nogle af de fede butikker, som jeg var inde i sidst jeg var i den store stad. Jeg føler mig nemlig også som en 4-togspassager, når jeg besøger København. Mister fuldstændig stedsansen, og føler mig som en træsko-uden-hælkap-jyde når jeg spørger om vej eller hjælp. Men elsker nu alligevel at tage på shoppe eller museumstur til Hovedstaden.

Barbara sagde ...

Hi hi... sikke en tur! Jeg er rigtig spændt på at høre hvilken butik du dér viste billeder fra - jeg bor selv her midt i Kbh. og synes da ikke jeg kender den der!? Hm... helt utroligt faktisk ;-)

God lørdag tilbage her fra den store stad, men forvirrende metrosystemer ;-)

Æblekinder sagde ...

Smiler :)
God beskrivelse af jeres tur!
Fine billeder!
Vil trykke på den knap du beskriver næste gang jeg tager metroen.....man er vel nysgerrig, har aldrig lagt mærke til den :)
forsat god weekend
Heidi

Karen sagde ...

Bare det var mig....skønne sager.
Ja, vi fra provinsen er lettere forvirrede... :)

Frk. Høiriis sagde ...

Hehe det lyder som noget der også kunne ske for mig... Så I er ikke alene :) Men sikke noget lækre sager du har været ude at kigge på... Ihh bare det var mig! Forresten tak for din søde hilsen gennem Christina i går... Det varmede :)
Knus Jeanette

Jeanette Hegaard Hansen sagde ...

Hm..., Garniture-butikken?

Losarinas mor sagde ...

Fnis :-)

mette b sagde ...

Vi må godt være stolte af at være dem der kommer ind med 4toget! Jeg glæder mig til at se, hvilke butikker du har besøgt. Den første her virker lovende :)
Klem fra
mette

Annchen sagde ...

Det lyder som en helt fantastisk og herlig tur..:) Der er intet som folk på tur - jeg er selv én af dem, der ligeså godt kunne ha' trykket på den knap..
Spændt på at høre om butikkerne - de ser utroligt spændende ud..
Gætter på at billede nr.2 er inde fra Dorthe i Garniture;) - fantastisk butik..!!
Ha' en dejlig aften..
Kh Anne