søndag den 7. marts 2010

En Fantastisk Weekend

.....har jeg tilbragt i selskab med 4 skønne , varmhjertede ,åbenhjertede ,topmotiverede , inspirerende og dygtige kvinder i 4 forskellige aldre. Til fælles har vi glæden ved kreativitet, lysten til at lære og udvikle og glæden ved at føle "barndommens" dukkemor glæde :-)

Lørdag formiddag kl 10 startede vi ,jeg havde fundet alt det frem der kan tænkes at blive behov for undervejs.



Det ser jo meget ryddeligt og overskueligt ud ikke?



Lidt undervejs forplejning var også gjort klar for at holde blodsukkeret oppe inden frokost tid.


Udvalg af øjenfarve og mundfarve lagt frem så det kan være svært at vælge...

Men inden dagen var omme havde vi 4 færdige dukkeansigter og havde fået syet kroppens øvrige dele færdigt.



Til tider var der stille som en grav omkring bordet alle var sunket ind i dyb koncentration...


Til andre tider en masse snak og grinen, ros og trøst", fælles hjælp, gode råd, og især Kirsten kursets ældste deltager kunne berige os med adskillige håndarbejds fif især indenfor strikning opvikling af garn og sjove anekdoter fra barndommen.
Et nyt dukkestrikkemønster lavede hun også lige til os til om Søndagen. Tusind tak for opskriften og at du delte ud af din viden Kirsten det vil vi helt sikkert tage med os fremover :-)



Der blev også lige tid til at lære Kristine at strikke vrang....husk nu at øve dig Kristine og at du skal oppefra og ned i masken bagom garnet brug tommelen oppefra og ned og så ud igennem du ved hvad jeg mener ;-)

Såddan så det ud efter få timer...dejligt kreativt "rod" nullermænd og tråd allover.


Søndag fik vi syet kroppene færdigt og monteret, der skulle tungen holdes helt lige i munden for det er slet ikke så let at komme til i alle krogene og så skal proportionerne jo også lige være i orden!!



Næste store valg var hvilken hårfarve det kære barn skulle have....blondine,brunette,rødtop?



Der blev valgt hår til 3 piger og en dreng.


Der blevt syet på livet løs ,men vi nærmede os det endelig resultat, tiden hvor der skulle farve på kinderne og liv i dukken, men også tiden hvor vi skulle hver til sidst, var jo netop lige kommet så godt igang, lært hinanden at kende og arbejdede bare super godt sammen.
Super dygtige kursister jeg er så glad for at vi nåede det og at jeg havde syet dukketøjet på forhånd for tro det eller ej 12 timers intensivt arbejde er slet ikke meget i dukkesyning.


Ømme fingre her til aften??


Det blev til 4 meget forskellige frisurer og udtryk.


Så skulle der endelig farve på kinderne ,vælges tøj og sættes hår.


Klar til gruppefoto!!! Må jeg præsentere Årgang 6. Marts 2010


Tillykke til jer alle 4 ,jeg er pave stolt af jeres resultater , 4 skønne dukkebørn med hver deres små håndgjorte "sykrøller" der gør dem helt unikke hver især da de er fra jeres hånd.



Tak Mette, Jeanette, Kirsten og Kristine for en Fantastisk Weekend, det har været en glæde at møde jer , arbejde sammen med jer, snakke med jer og dele kreativiteten og tricks med jer. Jeg er træt som en allike men på den bedst tænkelige måde, fyldt med glæde til op over begge øre over at vi kom frem til såddan et smukt resultat. Jeg falder i søvn med et kæmpe smil på læben i aften.
Håber at i fremover når i arbejder med dukker vil mindes denne skønne weekend og at dukkearbejde må bringe jer samme store glæde som den giver mig.


Alma klar til hjemrejse.
Dejlig sødag aften til alle jer bloggere håber at møde endnu flere af jer hen ad vejen, blogtræf hos Karen?
KH








20 kommentarer:

Marie-Louise sagde ...

Jeg glæder mig helt vildt til at høre mere fra Kristine, som er min svigerinde:-)
Skønne skønne dukker i fik lavet.
Jeg er iøvrigt helt pjattet med det stof du har brugt til dit blog-banner.

Christina Skarø sagde ...

Hvor ser det ud som om, at det var et vellykket kursus.. fine dukker :-)
Er der blogtræf hos Karen? Det har jeg ikke set :-)
Klem fra C

Nita sagde ...

Så fine dukker :o)
Og så utrolig morsomt å se litt steg for steg :o)
Ønsker deg en fin start på en ny uke i morgen :o)

Silje og Vibecke: sagde ...

Flotte dukker, du er en dyktig dukkemaker:)

Hilsen petunika Silje og Vibecke

Kristin sagde ...

Kære Wenche!

Nej hvor ser det ud til at I har haft en skøn weekend.
Tror i alle går i seng i aften, høje af kreativitet og med flade batterier:-)
Glæder mig til min (My's) Alma

Kh Kristin

mette b sagde ...

Kære Wenche,
Sikke et skønt indlæg og dejlige billeder. Det har været så skøn en weekend. Nu er jeg helt flad og mættet med indtryk. Jeg sender billeder i løbet af de næste par dage.
Kærligst, Mette

Annchen sagde ...

Hvor ser det bare ud til I har hygget jer...:)
Og skønne dukker!! Fine med hver deres udtryk..
Kh Anne

Stine sagde ...

Hvor er de fine!!! Når nu jeg ikke kunne komme m på kurset, er jeg begyndt på min egen dukke...og er overraskende ret tilfreds med det, jeg har lavet indtil nu ;-)

Westmose sagde ...

Wauw kan da næsten ikke finde ord - så flotte og jeg kan jo genkende processen på billederne. Vildt at de kan nås på 12 timer med professionel hjælp...tør slet ikke tælle timer i min dukke :-)

Det lyder som et fantastisk kursus. Kh. Mette

jeanette hegaard sagde ...

Fantastisk weekend - den kan jeg leve højt på meget længe. Fantastisk kursus Wenche, du er bare så dygtig til at lære fra dig, dejlig og ligetil at være sammen med. Jeg har nydt det til fulde og er så glad for den lille Bertha jeg har fået med hjem. Jeg har drømt om pigenavne hele natten af en eller anden årsag :-).
1000, 1000 tak fordi jeg fik lov at deltage.
KH Jeanette

Eva sagde ...

Ååh, hvor ser det skønt ud. Man kan næsten mærke stemningen, både hektisk, koncentreret og varm og hyggelig. Tak fordi du også delte det med os andre.

Losarinas mor sagde ...

Sikke en vidunderlig weekend I har haft :-)

Bella sagde ...

Hvor virker det bare til at have været en fantastisk weekend for jer alle!
Jeg håber at jeg også er heldig at kunne deltage i et af dine kurser i fremtiden :)

pialouise sagde ...

De er helt vidunderlige. Hver og en er unik og virkelig skøn. Hvor er I bare dygtige - og læreren med.
Jeg vil gerne med på dit næste dukkesyningshold :)

Helle Koed sagde ...

Hvor har du gjort et stort stykke arbejde... Det kriller helt i maven at se sådanne smukke dukker få personlighed!!!
Dejligt at det var en god oplevelse, så er der chance for at du gør det igen! ;)

Inger Lise sagde ...

Sikke et flot stykke arbejde I alle har udført! Flotte materialer du lavede inden kurset også! Da jeg gik på seminariet i ca. 95, drømte jeg om at lave en dukke, men kunne ikke lige overskue det. Så måske en dag må jeg med på et kursus, når der er nogen at lave dukker til! De er i hvert fald meget charmerende, og jeg følger dine kreationer med stor glæde!
Kærlig hilsen Inger Lise

Frøken Nobel sagde ...

Fine dukker! Jeg må vist ønske mig et kursus!
Og så vil jeg gerne sige TUSIND TAK for det fine tørklæde, som jeg endelig fik tid til at hente på posthuset i dag:-) MUMS! Glæder mig til at have det på i morgen!
KH Mette

DeTossedeStrikkepinde sagde ...

Hold da op nogle fine dukker.. :o)

Ulla V. sagde ...

Nej, hvor underligt. Jeg var helt overbevist om at jeg skrev en kommentar til dit skønne indlæg i går aftes, Wenche, men jeg må være ved at blive gammmel!

Jeg har simplethen glædet mig så meget til at se og læse om dit dukkekursus. Du har været i mine tanker hen over weekenden.

Og hvor er det bare nogle fantastiske dukker der blev lavet! Men det er jo hvad der kommer ud af en kompetent og omsorgsfuld underviser, og "elever" der brænder for at lære. Ih, hvor er de hver især fine. :))
Jeg er overbevist om at kursisterne har forladt dig med en masse ny viden, fulde af den omsorg og glæde du har vist dem i arbejdet med dukker. :))

Nu kan du i hvert tilfælde med god samvittighed falde i søvn med strikketøjet i skødet - det er jeg overbevist om. ;))

KH
Ulla :))

Stella Dea sagde ...

Ej hvor ser det dukkekursus dor spændende ud. Hvor og hvor tit holder du kurser og hvad er prisen. Kræver det store sykundskaber eller er det også muligt for en begynder at deltage.
Dukkerne har længe trukket i mig, også hele dit univers som jeg følger dagligt og nu er blevet så tiltrukket af, at også jeg har fået en blog.
www.engle-gaarden.blogspot.com