torsdag den 18. marts 2010

Akimbo

Den sidste perle af en butik hvis eksistens jeg gerne vil dele med dem er jer der ikke har fundet den endnu er AKIMBO , en lille bitte kælderbutik i Hyskenstræde 3 lige midt i København, faktisk en sidegade til strøget ,men ærgelig let at overse.

Butikken rummer et finurligt univers af smukke ting som franske halspastiller og lysestager, retrotapet og papir, moomin ting , sæber, smukke kort, Kitsch, nipse pynt så romantisk at man næsten får tårer i øjnene, sarte engle....lad mig sige at jeg normalt tager en 4-5 runder i butikken (det går hurtigt for den er meget lille ;-) ) og på hver omgang øjner jeg noget nyt.

Denne gang kom jeg desværre sidst på dagen og 40 min inden togafgang så der var hverken lys eller tid til egne billeder....kom så hurtigt ud at jeg glemte mit nykøbte garn i forvirringen...MEN jeg nåede da lige...


.... at købe disse moominkort


.....en bid retrotapet

to skønne ark papir fra firmaet nineteenseventythree


..og at få øje på disse 3(billedet senere lånt på bloggen) som jeg vil ønske mig til jul



Og i min hurtige snak med Leila fandt jeg ud af at Akimbo netop har lavet en blog som du kan se lige her.
God torsdag aften.
KH


3 kommentarer:

Mirjam Theresa sagde ...

Det er bare min yndlingsforretning over dem alle. God idé at dele shoppetips ;)

Kh. Mirjam

Differentia sagde ...

Ja, Akimbo er et fantastisk eventyrligt sted! Tænk så mange skatte samlet ét lillebitte sted.
Skønne ting du har købt der, Wenche!
Kh. Mette

Mette sagde ...

Jeg kan gå i timevis i denne skønne mikro butik. Jeg knus elsker den eventyrlige verden af millioner af skønne ting.