søndag den 21. februar 2010

Wilma

Dukkepigen Wilma sidder i øjeblikket svøbt i silkepapir med en gave til sin dukkemor i hånden et sted i post danmarks pakkesystem....i morgen skulle hun gerne nå frem til sit nye hjem hvor hun bliver ventet.


Wilma har fået mellembrunt hår og blå øjne akkurat som hendes mor.



Kun iført underbukser kan man jo ikke rejse hjemmefra ;-)


Så jeg har syet en lang tunika og et par bukser ,begge pyntet med blondeelastik .


Et pak matchende sko blev det også til.


Til den lange rejse har jeg strikket en varm poncho i blommefarvet merinould.


Så er håret sat, klar til afgang.


Til alle jer der gerne vil sy dukketøj til jeres dukker, her er lige lidt nærbilleder ;-)






Til alle der netop er hjemvendt fra skiferie , tjek lige min Give Away hvis i er til halstørklæder i forårsfarver syet af retrostof ;-) I kan nå at være med indtil Onsdag kl 17. Held og Lykke!
Ønsker jer alle en dejlig uge.
KH







19 kommentarer:

Lone sagde ...

Hvor er hun fantastisk.. Bare det var mig hun var på vej til...

Du er bare så dygtig..
De dukker er en kunstart..

Lone

Kristin sagde ...

Hej Wenche!

Hvor er hun fin - jeg har lige sendt dig en mail.

Kh Kristin

Linda sagde ...

Flot, flot, flot! :)

Krudtuglens mor sagde ...

Skønne lilla Wilma :) mon jeg selv får en Wilma en dag, når nu Luna var en Luna ;)Og ellers må jeg ha overtalt gemalen til en Viola!

Groovymama sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Groovymama sagde ...

Ja, hvor er hun dejlig....(selvom en Wilma i mit univers har lyse krøller:-)

Kram fra en mor til en Wilma (såvel som en Luna - og som også drømmer om en Viola)

Michella sagde ...

Hvor er hun dog yndig og fin!! Jeg er simpelthen så imponeret over hvor smukke de hver især er og sikke en smuk poncho hun har fået på. Og dejligt navn osse!

Frk. Høiriis sagde ...

Hold da op... Jeg sidder og bliver fascineret hver gang du "føder" en ny lille skabning/dukke.. Hvor er hun da bare helt fantastisk hende Wilma! Og så forskellige og unikke de hver især bliver - det er endnu mere fantastisk... Håber mine børn engang skal have sådan en dukke :)

Stine sagde ...

Ja...det blive jo "bare" endnu en gentagelse her fra mig...men skøn skøn skøn ;-)

Lone Rose sagde ...

ihh hvor er hun bare fin, du er bare saa dygtig. Jeg har lige syet en Viola :) Men hvor ville jeg oenske jeg kunne sy toej som du kan. Har du nogen gode fif?

KH Lone

Katrine sagde ...

Utrolig nydelig! Skulle ønske jeg hadde ei jente å sy en så flott dukke til... og så morro det hadde vært å lære å sy en slik flott dukke. vel, det måtte i så fall bli til en av mine søte nieser.

Dorte sagde ...

Kære Wenche.
Vi venter hende med spænding, Vi glæder os meget til i morgen hvor hun forhåbentlig kommer frem til vores lille skønne Carla.
:O) Dorte

Maria sagde ...

Wow ! Wunderschön !

Losarinas mor sagde ...

Tænk at modtage en sådan gave .. :-)

Sandra sagde ...

Du er jammen flink :) Følger deg, det skal bli morsomt å følge deg :)
Klem,
Sandra

janne sagde ...

Sikke fantastiske dukker du laver. De vil da blive elsket af enhver dukkemor.

En fugl i hånden... sagde ...

Kære Wenche,

Sikke et smukt dukkebarn, du igen har givet liv til, og hvor fint at se hende bare i trusserne også - giver et fint indtryk af dit håndværk. Kan kun give de andre ret - du er dukkekunstner og det er dybt fascinerende, hvordan hver og en dukke er unik og har sin helt egen personlighed.

Jeg har sendt dig en udfordring på bloggen i dag - håber, du vil lege med... :)

Hilsen Helle

Mirjam Theresa sagde ...

Jeg er så vild med dine dukker - og glæder mig til at lære kunsten selv. Jeg skal nemlig med på Lisbeths kursus i weekenden :)

Jeg har netop læst på Krudtuglens Mors blog om den change away, hun har byttet med mig, hvor du skriver, at du har mere af tapetet med mumi. Er det også tapetborten? Eller selve tapetet? Jeg har jo borten, men vil rigtigt gerne have fingre i en bid af tapetet, hvis det er det du har. Så kan vi måske finde ud af at bytte?

Kh. Mirjam

Tone Lileng sagde ...

Å så dyktig og tålmodig du er. - Og plommefarget poncho med rosett skulle jeg gjerne ha gått med selv ;))

www.enfuglianden.blogspot.com