onsdag den 10. februar 2010

Et Lille Pus

Længe har jeg gerne villet lave en dukke til de helt små, et alternativ til krammedukkerne, en dukke der kan "vokse" med det lille barn :-)

Det er blevet til dette lille Pus




Dukken er 20 cm lang, og til at starte med ligger den sikkert i den håndstrikkede posedragt og fungerer således som krammedukke, barnet kan dog føle ben, mave og numse indeni, hænderne strikker ud.

Posedragten er strikket i hånden i 100% uld/silkegarner ,den kan let tages af og vaskes på koldt uldprogram ;-)



Håret er hold helt simpelt så det kan klare barnets "putte alt i munden fase" ;-)



Når det lille barn så bliver større kan dukken tages ud af posedragten og med sin kropsbygning bruges som almindelig klædepå dukke. På den måden kan denne dukke følge med barnet i legen helt fra starten i vuggen, det var lige det jeg gerne ville opnå.

Ønsker jer alle en dejlig dag .

KH

11 kommentarer:

Maria sagde ...

Wonderful doll !

Dorte sagde ...

Henrivende.
:O) Dorte

Eva sagde ...

Hvor er du altså dygtig. Dine dukker er helt bedårende. Tak fordi vi må kigge med ☆☆☆

En fugl i hånden... sagde ...

SÅ god en idé! Og et helt fantastisk forrygende færdigt resultat... Jeg er virkelig begejstret og imponeret :)))

Hilsen Helle

Silje og Vibecke: sagde ...

Utrolig fin dukke, og den strikkede posen var både genial og vakker. Deilige, sarte farger.

Hilsen Silje og Vibecke

Mona sagde ...

Hun er da fin!! Og fine farver på dragten!

Marie-Louise sagde ...

Den er virkelig sød. God ide med størrelsen. Mine piger elsker faktisk at lege med små dukker og figurer, som passer lige til hånden (og de er 7!). Så jeg har selv tænkt at det kunne være fedt at sy nogle dukker til dem i den størrelse (efter at have set din søde engel).

Karina sagde ...

Kære Wenche.
Hun er bare utrolig skøn!
Hvornår og hvordan kan man få fat på hende eller en der ligner? ;-)
KH Karina

pialouise sagde ...

Hvor er hun bare vidunderlig, og sikke en god idé. Du er simpelthen så dygtig.

PS: Anna Julie og Ella Marie sover med hver deres lille skovpige i sengen hver nat - behørigt puttet i soveposen selvfølgelig ;)

tusindfyd sagde ...

I er simpelthen søde, jeg glæder mig bare så meget :-)

Jeg lægger megen omtanke og kærlighed i mine dukker, laver dem som var de til mig selv og mine børn, dejligt i kan se det. TAK

KH

Helle Koed sagde ...

Åh hvor fint... :) Lige noget for min Magnus-dreng! ;)