lørdag den 9. januar 2010

Tillykke Til 30 Nye Hæklere

I formiddags drog jeg sammen med Karen Klarbæk og hendes mor til Odense, vi skulle nemlig til blogmøde/hæklekursus, altså vi skulle lære 30 kvinder at hækle ;-)

Garnforretningen Tante Grøn i Odense var første stop de havde nemlig sørget for at sted at være samt materialer.

Vi fik delt de mange dejlige fremmødte kursister i nybegyndere øvede og rutinerede ,-)
Selv havde jeg nybegynderne og ja al begyndelse er svær men sikke de hurtigt kunne og alle nåede at gå hjem med et nyhæklet armbånd og forhåbentlig en spirende lyst til at fortsætte med at hækle?



Som en stor overraskelse forærede de grønne tanter alle deltagere en Glover hæklenår nr 3 for selvfølgelig skal man lære at hækle på det lækreste værktøj!!



En lækker kurv med bomuldsgarner , glittergarner, gratisk opskrifter og Sys Fredens "hækleskole" til køb var stillet frem. En bog jeg kun varmt kan anbefale til alle der lige har lært lidt og gerne vil fortsætte , jeg lærte selv at hækle ud fra den bog og bruger den stadig af og til!




Selvfølgelig var der også anrettet en rigtig Fynsk kagebord, samt te og kaffe Uhmmmm.

Hvad jeg fik købt med hjem af "guld" fra Tante Grøn skal i få at se en anden dag, virkelig lækker garnbutik er helt vild med deres farver i bomuldsgarn og deres garner fra Geilsk ikke sidste gang jeg har handlet der.....Garn afhængig som jeg heldigvis er!

Vil gerne sige tak for en fantastsik eftermiddag og oplevelse håber i vil fortsætte med dette håndarbejde fremover.

KH

6 kommentarer:

Karen sagde ...

Selv tak søde. Tak fordi du er dig. Tak fordi du er med mig.

Mama-T sagde ...

Tak for en dejlig hyggelig hækleeftermiddag igår. Jeg har om end endnu mere blod på tanden og er allerede i fuld sving med nye og sjove projekter :)
Hilsen Tina

Losarinas mor sagde ...

Sikke en dejlig dag I har haft :-)

Fru Melgaard sagde ...

Tak for en rigtig dejlig og lærerig dag, der har givet mod på at kaste mig ud i endnu større hækleprojekter.
Vh. Louise

LisBethLys sagde ...

Skøn dag, I har haft der... Jeg følger med fra sidelinien og har hæklet meget af dagen, mens jeg har haft Jer hygge-blogge-hæklere i tankerne. Jeg havde nu fået fat i det som et tilbud til nybegyndere, så lige nu sidder jeg ærligt talt og bliver helt grøn af misundelse! Men jeg er med næste gang!
-LisBethLys.

tusindfyd sagde ...

Kære hæklere det glæder mig så meget at i både har lært, blevet inspireret og har fået blod på tanden ;-) Dejligt at vide det er en stor glæde. Og det er skønt at skabe med sine hænder.
Kære Louise der bliver et kursus i Århus tror jeg inden for kort tid så skal du med.
KH