mandag den 4. januar 2010

Lillebror

Årets første dukkebarn er en, synes jeg, skøn dreng på 41 cm ;-)




Lillebror har jeg arbejdet stille og roligt med i juleferien mellem madlavning og aktiviteter med børnene.....


Lillebror har fået et par håndstrikkede smækbukser i 100% islandsk uld af den lidt hårede og grove type, knapper i to forskellige blå farver og en livlig skjorte af Liberty stof.
Huen er af samme garn som bukserne og dækker det mørkebrune loopede uldhår.


Med Lillebror har jeg eksperimenteret en smule...kroppen er lidt mere simpel end på de helt store dukkebørn, hvilket især egner sig til de små børn fra 0-5 år.
Som jeg skrev i går fryder forandring mig og det holder mig i gang ,gentagelser og anlæggelse af vaner keder mig ,så i 2010 vil jeg fortsætte med at lave små eksperimenter både i dukkemodeller, trikot og dukketøj.
Jeg vil afprøve en ny trikot stadig økologisk, men med en lidt anden farve og så vil jeg gerne strikke mere ,selvfølgelig kun i lækre naturlige garner ;-)
En række dukker med et anderledes udtryk, mere simple og traditionelle , selvfølgelig stadig knuselskende skønne venter altså forude.....Glæder mig helt vildt !

13 kommentarer:

Maria sagde ...

WOW !!! So lovely !

Frk. Høiriis sagde ...

Hvor er lillebror da bar sød :)

Losarinas mor sagde ...

Er helt vild med hans bukser !
Og synes det er spændende at du giver dig nye udfordringer, som f.eks at sy de mere traditionelle og enkle dukker. synes dne dukker er skønne og er deres tøj og tilbehør , er mere end prikken over i´et :-)

filz-t-raum.ch sagde ...

lovely boy!!!
he looks so happy.....
bye,
filz-t-raum.ch

jademondin sagde ...

so very lovely. what a cute face he has.

Stina Ida sagde ...

Jeg tør snart ikke være med på din side mere - dine skønne dukker frister os alle i familien.
Hvor er han bare en sød gut.

Mona sagde ...

Ja, han er da sød, og bukserne er så fine.
Glæder mig til at se "din nye stil" :)

mette b sagde ...

Åh, han er sød. Jeg er så imponeret over dine arbejder med dukkerne - det hele er så fuldendt. Det må være lidt svært at sige farvel til dem, men selvfølgelig kommer de til nogle børn, der vil knus-elske dem.

KH Mette

tusindfyd sagde ...

Tusind tak allesammen dejligt at de " nye" dukker kommer så positivt ud og ja det er altid svært at sige farvel til dem men heldigvis bliver de modtaget med åbne arme ;-)
Glæder mig til at vise jer flere søde gutter og piger flere nye snit og ændringer.
Tak fordi i er med og deler glæden ved dukker med mig.

KH

Karlchen-Puppen sagde ...

Liebe Wenche, ich verstehe wieder kein Wort! Aber der ist ja so süüüüß! Hast du gesehen, dass ich auch einen Lillebror gemacht habe? (http://www.flickr.com/photos/karlchen-puppen/3868241948)
Der Name ist ja schon so klasse! Mein Lillebror wohnt jetzt in Dortmund.
Ganz liebe Grüße und viel Freude und Erfolg im neuen Jahr.
Astrid

tusindfyd sagde ...

Liebe Astrid
Danke !
Nein habe ich nicht gesehen bin nicht mehr auf FLICKR. Wusste garnicht dass es Lillebror als name in Deutschland giebt...es bedeutet kleiner Bruder auf Daenisch :-)Und es giebt ihn als eine kinderfernsenfigur.
Liebe Gruesse und ein gutes neues Jahr wuensche ich dir!

Sille sagde ...

Hvor er han dog bare skøn.

Jeg har jo en drøm om at min datter skal have sådan en fin lille dukke. Men vil du fortælle hvad du tager for dem, og hvor lang tid tager det dig at lave en?

tusindfyd sagde ...

Kære Sille

Hvis du mailer mig kan jeg give dig forskellige priser for de afh. meget af størelsen og tøjet ;-)
Men dukkerne tager ca 15-30 timer at lave.
KH