fredag den 15. januar 2010

En Farverig Weekend

Ønsker jeg jer alle her med billeder fra min lokale garn pusher , FANDANGO

En vidunderlig lille garnbutik i Gammel Munkegade i Århus, indehaveren er Sys Fredens, kvinden bag de mange forskellige bøger om strik, hækling og nørklerier...du kender dem ?

Det var Fandango der satte rigtig gang i min strikkelyst i sin tid ;-)

Sys holder forskellige strikkecafeer hvor man faktisk kan få hjælp til sit strikketøj også nybegyndere!



Det her er som en pose blandet slik med lutter favoritter for mig. Man kan få nøgler spundet op helt ned til 25 gram mener jeg det er , perfekt for en dukkemager der strikker ekstra små ting og elsker at have mange farver at vælge imellem :-))))



Alpacca i lange baner.....


Bånd i alverdens farver


Stort udvalg af fede strikkeopskrifter, ikke de sædvanlige som i mormors garnbutik du ved..



Knip knap i skuffevis





Nå ja og så lige alt værktøjet!






Min weekend skal gå med at strikke, store veste i tyk koksgrå uld og på pind 7, men på søndag kan du se hvad jeg har strikket i det fine uldgarn foroven på pind 2,5...
Hvad skal du mon lave i weekenden??
KH



9 kommentarer:

Ulla V. sagde ...

Det må være dejligt med den strikkebutik lige i nærheden. Det er et helt garn paradis.

Min weekend skal mest bruges på afslapning og familihygge tror jeg. I aften skal vi fejre Anne-Sophie endnu en gang. 12 unge gymnasiepiger kommer til fødselsdagsfest, så der bliver nok at se til i dag. :))

Hvor lyder det hyggeligt med dit dukkekursus, Wenche. Hvis jeg havde haft min "gamle krop" (altså minus de 5 diskusprolapser), så havde jeg meldt mig til hurtigst muligt.
Men forhåbentlig kommer vi til at høre lidt nærmere om det her på bloggen, når det hele er veloverstået. :))

Hav en dejlig weekend. :))

Losarinas mor sagde ...

Det er jo en ren slikbutik !!!!
Så indbydende!
Må være svært at beherske sig, når man går der ind :-)
Jeg vil da også meget gerne se din vest af det tykke garn.
Jeg tror jeg skal slappe af og kun gøre hvad jeg har lyst til !

unikarina sagde ...

Jeg har det som Lasarinas mor - den grå vest i det tykke garn vil vi også gerne se. Skulle det være en model af din egen, må du gerne skrive den ned! Var ret vild med den vest du lige har lavet i perlestrik - men jeg er ikke så skarp til bare at strikke løbs og så går det godt ;o)
Weekenden skal nydes iført min nye islænder trøje, som er blevet fantastisk, en fødselsdag, kreative sysler (som at forsøge at få lavet ufærdige projekter færdige), hygge, måske bage et brød... Kan mærke det bliver en god én af slagsen. God weekend til dig...

Lone sagde ...

Hurra....

Du er den ene vinder hos mig... min give a way, har fundet dig i skålen.. Nu behøver du ikke vinde flere ;O)

skriv til mig... så er du rar... en lille add vil være helt fantastisk..

Lone

Marie-Louise sagde ...

Ja, den butik gad jeg godt smutte forbi, hvis jeg boede i nærheden.
I weekenden skal jeg strikke og sy og nyde min familie :-)
God weekend.

Frk. Høiriis sagde ...

Ihhh jeg var også forbi der i dag... det er bare fantastisk at gå rundt derinde... og man har lyst til at købe det hele, selv om man ikke har nogen planer med materialerne :) Fik dog ikke noget med derfra da jeg havde en syg lille niece med Krudtuglens mors datter, Luna. Men tror det er her man kan kalde sig selv Krea-holic - i hvert fald mig :)
Go weekend... :)

tusindfyd sagde ...

Kære Alle

Hvor lyder i til at skulle hygge og kreere her i weekenden SKØNT :-)
Selvfølgelig vil jeg gerne vise hvad mine pinde nr. 7 har lavet men i har set dem før tjek under strik ;-) Er færdig med den første og igang med nr. 2 ELSKER store pinde og tykt garn ;-))))Opskriften på dem har jeg faktisk skrevet ned for en gangs skyld så bare mail hvis i kan bruge den deler gerne :-)
Tusind tak til Lone for den fine gevinst den skal i få billeder af når postmand Per har været forbi...
Frk. Hoiriis altså jeg er heller aldrig så sløj eller optaget at jeg ikke lige kan kigge ind i en stof eller garnbutik....Helt klart
Krea-holic too...

Fortsat god weekend!

Karen sagde ...

Uhm ...slikbutik. Jeg har lagt en award til dig på min blog.

Bluggi buggi blogg sagde ...

Hei. Har vært her og besøkt bloggen din. Det var en fin blogg du hadde og hvilken butikk du hadde nær deg. En sånn butikk hadde vært kjekt å kunne besøke.
Kommer nok tilbake og hilser på igjen.
Trude :)