mandag den 21. december 2009

Snefnug Og Kanonkugler

I disse dage op til jul har børnene og jeg travlt med i stille og ro at forberede knas og godter til juleaften samt at producere hjemmegjorte julegaver fra børnene.
Imens børnene lavede perleplader til moster fik jeg lavet disse snefnug som skal på juletræet ;-)




Dagen startede med at lave de i vores familie meget eftertragtede kanonkugler med sne på...
bare rolig der er blot tale om økologiske havregrynskugler ;-)


I får lige opskriften på ungernes yndlings snack her :

500 g Havregryn fin eller grovvalsede

500g Rørsukker

200g sukkerfri kakao

200g smør

2,5 Dl Fløde

Alt dette blandes i en skål , tag små portioner ca svt. en siseskefuld i hånden og tril til en kugle derefter trilles kuglen i kokosmel. GUF :-) Husk at have en dåse med bagepair stående klar til kuglerne....

Kanonkugler opbevares bedst lidt køligt.

Du kan evt. halvere opskriften da der her er tale om seriøst mange kugler.

I morgen skal der smuttes mandler,koges risengrød, laves saltmandler og køres bytur med en ældre dame så hun kan få julen i hus også.

Ønsker jer alle en dejlig juleferie.

KH

3 kommentarer:

Smilerynker.dk sagde ...

Mums... Dem kunne jeg sørme godt spise;o) Ligger og flader ud på sofaen og drømmer om noget lækkert!! Er færdig med alle mine dukker... Vildt ikke!? Har endda haft en syg Storm i dag, men jeg nåede det hele.

Losarinas mor sagde ...

Åh, hvor I julehygger :-)
Rigtig glædelig jul .

Jette Marie Andersen sagde ...

Hvor ser det godt ud det hele - og hyggeligt.
Ha´en rigtig glædelig og velsignet jul samt et godt nytår.
Jette