onsdag den 11. november 2009

Lys I Mørket

I denne mørke tid og især i November der føles så meget mørkere og længere end alle andre måneder i året er det tid til at tænde lys. Både det indre og det i lanternen ;-)

Vi har netop haft lanternefest i børnehaven. 80 børn med hver deres lanterne gik på rad og række gennem den dunkle Marselisskov imens vi sang de kendte lanternesange.

Ved lysningen gjorde vi holdt og sang på Morten, som belønning fik alle børn selvfølgelig en lille pose med sol,måne og stjerne kager af selveste morten.... ;-)

Til basaren har jeg foldet disse lanterner af olieret akvarelpapir, 10 cm høje.






Råhvide , rosa, lavendel, koral og latte






Isblå,lysblå,mørkblå,koksgrå og brun





Bare så i kan se hvor stor forskel det gør at tænde lys ;-)


OBS OBS OBS


Dagens bedste nyhed, Lisbeth fra Smilerynker kommer også til julebasaren, lørdag ,så nu kan i møde både Karen, Lisbeth og mig selv på selv samme dag og sted! Glæder mig SÅ meget


KH




15 kommentarer:

Smilerynker.dk sagde ...

Glæder mig også helt vildt;o) Altså nu er der jo ikke noget at gøre, når du nu har annonceret det... Må slæbe min tunge gravide mave hele vejen til Århus! Bare jeg ikke føder i toget;o)

Smilerynker.dk sagde ...

Hvor er de i øvrigt bare fine de lanterner...

Villa von Krogh sagde ...

Lanternefest i barnehagen i morgen her. :) Men det er så sent, så vi må bli hjemme. Synd. For det er så stemningsfylt og vakkert. :)

Ha en fortsatt fin uke.
Anine

Karen sagde ...

De er blevet SÅ skønne de lanterner.
Og hvilken nyhed....jeg glæder mig helt vildt i forvejen....og så kommer Lisbeth også...endnu bedre.
HURRA!

Karen

Ulla sagde ...

Ih, hvor nogle fine lanterner. Vi har netop idag haft børnehavens lanternefest (eller skt. Martin, som det hedder her i Tyskland) og det var så smukt og fint. Vi vandrede gennem en æbleplantage frem til en stor mark, hvor vi havde bål og fik gåseformede småkager, som bringer lykke :-)
Det er absolut en af mine yndlings årstidsfester! Mine to drenge var så stolte af deres lanterne, som de i de seneste uger har arbejdet på henne i børnehaven. Især vores yngste på 3 var stolt, for selvom han to gange tidligere har deltaget (første gang som søskende, 2. gang som vuggestuebarn) så var det først i år han sådan rigtigt nød det, og han var bare helt betaget af bålet.
Nu pynter lanternerne fint i vores stue :-)

Hvor ville jeg gerne til den basar i Århus!! Sådan nogle fine sager du har fået lavet!

Kh Ulla.

Hvem står bag? sagde ...

Nøøj, hvor er de fine, dine lanterner.
Nu kommer jeg desværre ikke lige til Århus - så jeg vil da blive meget taknemmelig, hvis du vil dele med os andre, hvordan du har lavet dine lanterner... Er der et link til en vejledning?
Jeg kunne nemlig godt tænke mig at gøre dig kunsten efter sådan helt til eget julebord...

KH FP

Frau Putz sagde ...

Hi-hi... opdager lige, at jeg står opført som "Hvem står bag?"... Må vist lige rette lidt på min profil.

KH Frau Putz

Mona sagde ...

Så fine lanterner!! - her glæder vi os til lanternefest i morgen :)

tusindfyd sagde ...

Kære Frau Putz

Du kan se hvordan man folder flere forskellige lanterne i bogen Advent af Freya Jaffke eller evt. søge på lanterne , waldorf?? Held og lykke og rigtig god fornøjelse ;-)

Losarinas mor sagde ...

Lanternefesten er en af de mange dejlige årstidsfester. Skulle til at skrive " den mest stemningsfulde", men ..De er jo alle samme stemningsfulde :-)
Hvor du altså skaber smukke ting- du har virkelig en gave.

Inger Lises Verden sagde ...

Hvor laver du altså mange smukke ting! Ærgerligt der er så langt til Århus (fra sydfyn). Men rigtig god bazar. Kender ikke det papir. Hvor kan det købes?
Vh Inger Lise (Karens kusine)

tusindfyd sagde ...

Hej Inger Lise

Papiret er almindeligt akvarelpapir i alm. tykkelse der så males med akvarelfarver og derefter olieres i alm. madolie ;-) Man kan dog også købe lanternepapir..ved faktisk ikke hvad det hedder men prøv ved solspejlet ;-)

KH

Annette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Annette sagde ...

Hej

Vil super gerne selv folde de finde lanterner som du har lavet. Men jeg har i længere tid nu forgæves ledt efter den bog du omtaler i dit svar til Frau Putz.

Kan du lokkes til at lave en vejledning?

Hilsen Annette

Anonym sagde ...

Hanna siger: Hvor helvede køber man det olierede akvarelpapir!!!!!