lørdag den 21. november 2009

Krybbefigurer

En af mine juletraditioner starter når jeg omkring 1. dec. finder et tykt stykke kongblå fløjl frem, tømmer min søns træbondegård for kører og får og tager mine krybbefigurer frem for at arrangere dem fint i et krybbespil. Bag den smukke gård af træ og platefaver sætter jeg lys og så står det der og ser smukt ud til hellige trekongers aften.

Første juledag er det lille jesusbarn på plads til fryd og undren for børnene der jo længe har gået og kigget på den tomme krybbe ;-)



Fordi jeg er så glad for mit krybbespil har jeg lavet 4 sæt til årets julebasar.









Josef, maria,det lille barn, 3 hyrder og et får.....






Jeg har blandet økologisk og plantefarvet uld med piberensere og grene fra skoven.






Fåret er ret hyggeligt at lave især de lidt lange ører ;-)





Dette Krybbespil tager jeg med ud til Karen den 28. nov til julebasaren på Rudolf Steiner skolen i Silkeborg :-) De andre kan købes i Århus den 5. og 6. dec.


Ønsker jer alle en dejlig søndag og uge lige fremme.


KH



6 kommentarer:

Smilerynker.dk sagde ...

Hvor er de bare fantastiske... Gad vide hvor ømme dine fingre er nu!?
De er virkelig flot lavet, Wenche!
Glæder mig til at se dig om et par uger!

Christina sagde ...

Neeeej hvor er de skønne! SÅDAN et sæt kunne jeg sørme godt tænke mig, hvad mon prisen er hvis man dukker op i Århus? :D

tusindfyd sagde ...

Åh ja priser ,det skal jeg have kigget på i denne uge har bare haft travlt med at lave dem...men jeg regner med at hele sættet kommer til at ligge på omkring 400 kr da der er en hel dags arbejde i et sæt ;-)Det der med bare at lave 4 ens kan jeg jo ikke finde ud af og jeg skal jo altid lige finde prøve og holde op for at finde den smukkeste farve kombination... ulden skal selvfølgelig være i top kvalitet når jeg laver det store arbejde og ja så skal det jo nåle filtes så længe at ulden er HELT fast og lækker og selvfølgelig med den fineste nål så overfladen bliver smuk...har aldrig været god til at springe over hvor gærdet er lavest , men så er det til gengæld også et sæt for livet!
Og til alle der dukker op i Århus er der et stort knus og smil helt gratis ;-)

Ulla sagde ...

Hold dog op, hvor er de fine de figurer!! Hvem der dog bare var hjemme i Århus 5.-6. december. Så havde jeg stået der som en mis, og nuppet et sæt ;o)

Kh Ulla.

Mona sagde ...

Åh så fint - og dejlige farver du har valgt!

Christina sagde ...

Der er sørme ikke noget at sige til prisen, det er virkelig virkelig fint lavet! Jeg ser om jeg kan komme forbi d. 5 :)