søndag den 8. november 2009

Gnomfolket....

Sidste uge har været aldeles farverig her, der er blevet arbejdet med gavepapir i alle mulige skønne farver og mønstre hvad det blev til ser i i morgen ;-).
Der er blevet farvet akvarelpair i skønne sarte farver som nu er klipper foldet og limet efter en fantastisk kreativ hyggelig og produktiv lørdag hos Karen resultatet får i selvfølgelig også at se men ikke lige nu ;-)

I dag vil jeg vise jer hvad jeg har klippet og syet af skønt, blødt og tykt filt i 100% ULD, uldfilt har de skønneste farver og jeg bruger aldrig andet.





En farverig flok af gnomer......





De er vel omkring 8 cm høje og kan gå til enhver årstid med de mange farvekombinationer ;-)
De skønne gnomer skal med på basaren og lige lidt information herom:
Basaren løber af stablen lørdag den 5. Dec. fra 10-16 og Søndag den 6. Dec fra 11-14 på Rudolfsteiner skolen i Århus Strandvejen 102 ,8000 Århus C
Karen Klarbæk kommer og hjælper til i boden, som kommer til at hedde " RUDOLFS" ,den vil være at finde i en de store glaslokaler i skolegården(værkstederne) men ellers kan du kigge efter Rudolfs i programmet ;-)
Vi glæder os rigtig meget og håber at vi ved denne lejlighed kan komme til at hilse på jer så kommer i forbi og ser to søde kvinder i Rudolfboden kom endelig og hils på ;-)
Og skulle den 5. og 6. ikke passe ind i din kalender vil Karen og jeg også være at finde på Rudolfsteiner skolen i Silkeborg Julebasar den 28. Nov fra kl 10 her hedder boden også Rudolf og ligger i den blå bygning!!
Håber vi ses, det kunne være uendelig hyggeligt.
God søndag til jer alle.
KH

8 kommentarer:

Anne Gantzel sagde ...

Øv øv fra en københavner, der af gode grunde ikke kan komme til basar!! For det er da de mest vidunderlige sager du laver!, som bringer sus af min barndom med sig...

kludemutter sagde ...

De er knus søde de gnomer ,)
Altså hvor i kan i to

Yt

En fugl i hånden... sagde ...

Hej

Har fulgt din blog lidt tid nu, og jeg er fuld af beundring for dine skaberevner - især når det kommer til dine dukker, men gnomerne her er sørme også kære! Bor i nordjylland og har en veninde i Århus, så vil lige se, om ting kan koordineres og basaren besøges... :-)

Hilsen Helle (ny blogger)

Mette sagde ...

Øv øv, fra én der bor tæt på København, men ikke er Københavner.... Det afholder mig ikke fra at sige, at dine gnomer er rasende skønne! kærligst Mette

Anonym sagde ...

Hej. Sikke en inspirerende blog - og sikke nogle dejlige gnomer :-)
Hvor køber du uldfilt? Og hvor tykt er det?
Venlig hilsen Inge

tusindfyd sagde ...

Tak ;-)
Til alle jer i og omkring Kbh. eller på den anden side af broen ,der bliver et lille førsalg ;-) Ellers kan man altid maile mig hvis der er noget man ikke kan leve uden....
Uldfilten er købt i Tyskland, er ca 1 mm tyk og bare helt anderledes lækker end den klassiske fra P...... ;-) Og så er farverne ikke så hidssige. I Danmark kan uldfilt fås hos Karsten-Kastanje.dk ,stykkerne er 20 gange 30 cm til 17 kr pr. stk. fås også i metermål. Kig forbi :-)

Anonym sagde ...

Hej igen. Tak for link til Karsten-Kastanje
:-) Mon du kan komme med et link til stedet i Tyskland også? Øøøøhhhh, jeg er ikke helt med på hvad du mener med P? Men hvis det er samme udvalg som hos f.eks Stof 2000 og lignende - ja, så er det netop alt for skrigende farver
:-) Venlig hilsen Inge

Marie-Louise sagde ...

Tak for tippet:-) Det vil jeg se på (og du har ret med filt fra P...som jo heller ikke er 100 % uld, så vidt jeg ved.