mandag den 9. november 2009

Flettede Hjerter

Hvert andet år er det mig der står for familiejulen.
Første gang jeg stod der med det store juletræ var min skoæske med julepynt pludselig ingenting....
Heldigvis klarer min fantasi mig ofte ud af sådanne situationer ;-) Boligmagasiner havde jeg nok af og svup vup blev der flettet hjerter af disse ugeblade jeg ikke nænnede bare at smide ud og juletræets tomme grene fyldt med farverige hjerter ;-)







Sidste år var jeg så heldig at få fingrene i 4 kataloger med gavepapirsprøver i A4 størelse og ja med såddan en skat fik jeg straks julehjerter i øjnene....





Her er de røde......





De pinke......



De blå.....




Dem af guld....




De brune....





Og selvfølgelig de modeaktuelle i Lilla ;-)
Note:
Min Oldemor den gode kvinde gennemlevede både 1. og 2. verdenskrig og jeg tror det var årsagen til hendes sparsommelighed, udover at koge suppe af de samme ben i ugevis sad hun hver jul sirligt og foldede og glattede gavepapiret efterhånden som vi pakkede ud, papiret blev nænsomt lagt i slagbænken og brugt til hendes gaver. Som barn undrede jeg mig over dette , som teenager trak jeg endda lidt på smilebåndet...... Men hvem er det der nu hver juleaften suser rundt og prøver at redde de fineste stykker papir fra skraldeposen.....
Som man siger ,den der ler sidst ler bedst, så jeg tror der er en engel deroppe der nu trækker på smilebåndet :-)
Ønsker jer alle en hjertelig mandag.




10 kommentarer:

Losarinas mor sagde ...

Sikke nogle skønne hjerter !
jeg gemmer også papir :-)
Og silkebånd..Strikkede engang, som barn, en pude af aflagte og gemte silkebånd, den blev rigtig fin.

Pernille sagde ...

Der er rigtig gået jul i den her i blogland, de er rigtig fine dine julehjerter, og ja jeg gemmer også det fine papir, og elsker dem der spare på tapen...
Hilsen Pernille

tusindfyd sagde ...

Helt enig ang. tapen der er ikke noget værre end at se et stykke smukt papir der er revet lige på det forkerte sted ;-)

Karen sagde ...

Du har helt ret. Englen sidder deroppe og ler. Men hvad gør det. Hjerterne er jo skønne.

Inger Lises Verden sagde ...

Hvor er de fine dine hjerter! Jeg har samme last som dig (og "de Gamle").. Det gælder også gavebåndene, de kreative i hvert fald.
Når julen nærmer sig vil jeg prøve at lægge billeder ind af min svigerfars hjerter han selv lavede skabeloner til. De er utrolig smukke, og det er lige før der ikke behøver være andet pynt på juletræet....
Hilsen Inger Lise

Mette sagde ...

Smukke hjerter, Wenche. Jeg går absolut ind for genbrug - også når det gælder bånd og papir. Go' aften. knus Mette

Mette Lykke sagde ...

Det er de skønneste flettet hjerter du har lavet.. Jeg er helt vild med de røde..
Jeg er også begyndt at samle på papir, genbrug er godt og rigtigt..
Smil herfra.

majamysil sagde ...

Wow, hvilken produksjon! Flotte:)

tusindfyd sagde ...

Jeg elsker at genbruge ting!! Der er så meget fint der ofte bare bliver smidt væk. Gemmer også små papæsker ex. fra tebreve især dem fra Pukka( helsekost) De er så fine og til børnefødselsdage kan man lave små skattekister af dem med fine bånd, knapper,elastikker osv. Andre æaker bruger jeg til at sende pakker med til jer, elastikkerne om forårsløgene ender i køkkenskuffen osv ;-) Når mine børn vokser ud af deres tøj giver jeg det videre eller syr det om.Alle glas bliver vasket og gemt til marmelade,perler,bånd,knapper og og og
Der er så mange muligheder man skal bare lige se dem. Glæder mig at i er så mange der lige som jeg er "gemmere"
Ønsker jer en dejlig regnvejrsdag.
KH

Lone Rose sagde ...

Åhhh der bragte du lige smukke minder frem om min skønne, nu afdøde mormor. Hun samlede også altid alt papiret til jul :)
Nu er det mig der gør det!

Smukke hjerter!