tirsdag den 18. august 2009

Knapfabrik

Forledendag skulle jeg sende en opskrift til en god blogveninde ,en der elsker stof, bånd og knapper og som forstår at bruge dem !
Med i kuverten lagde jeg en lille overraskelse, stofbetrukne knapper jeg har lavet specielt til hende og de har vagt glæde, ja vi er jo nogen der bliver høje af den slags ;-)

Så kom jeg i tanke om de mange mails jeg har fået omkring mine stofbetrukne knapper på ex. armbåndene, hvor jeg har dem fra?

Nogen køber jeg, men de fleste laver jeg selv.

Skal man blot bruge et lille antal knapper vil jeg anbefale at købe dem ex. her da man inden man har fået udstyr til forskellige størelser og stof også får brugt en del penge.

Skal man ,som visse andre, bruge mange knapper eller bare de helt rigtige, ja så laver man dem selv.

Man skal bruge et meget simpelt værktøj og knappedele i den ønskede størelse og den ønskede bagside ( flade til ex ringe, med øje eller flade til at sy på)



Fint stof




Ganske lidt fingerkraft...



Og så er de færdige...


Værktøj og knappedelene fås i et utal af størelser, de kan købes hos den lokale stofbutik eller på Etsy(større mængder) alt efter behov.
Rigtig god fornøjelse.











6 kommentarer:

Karen sagde ...

Åh hvor bliver de fine. Jeg må også have en lille ny knappefabrik. Dem jeg laver nu er desværre kun i plastic fra Prym/Stof og stil.
Men dem jeg har fra dig er i min "skattekiste".
Måske jeg skulle få vist dem på min blog?

Rosanna sagde ...

Hvor ER det god nogle skønne skønne knapper! Tænk, at sådan en lille bitte detalje som en knap, kan få så stor betydning for det færdige look... fantastisk, ikke?

tusindfyd sagde ...

Helt enig, knapper er skønne og disse her er oveni skønne at lave og det er svært at stoppe når man først er gået igang ;-)

Ulla V. sagde ...

Ja, du er bestemt god til at lave smukke og fantastiske knapper, Wenche. Du har øje for hvilke stoffer der vil gøre sig godt på så lille et felt.
Mange tak for de søde ord og linket. :))

Jeg kan se, at det er helt den samme slags knapper til at betrække, som jeg køber på etsy. Jeg mangler bare værktøjet, der nok vil gøre processen en tand nemmere. ;)

Og så må jeg bare komplimentere din datter for hendes valg af skoletaske. IH, hvor er den altså smuk!! Så fin og lys og i en vidunderlig form...hun har forstand på smukke sager. Hun har det nok ikke fra fremmede. ;))

Mette sagde ...

Jeg har også en del af de gode metal knapper klar på lageret. En hel del....

Marie-Louise sagde ...

De er rigtig søde de knapper. Dem har jeg også gjort en del i:-)