mandag den 3. august 2009

Augusta

Endelig, dugfriske billeder a lille baby Tusindfryd, Augusta :-)

Fødsesldag 28.6 2009 ( mine dukker får fødselsdag den dag de får røde kinder)

Vægt 322 Gram

Længde 42 cm

Øjenfarve Brun

Hårfarve Brun



Klassiske kendetegn på en nyfødt er vel den strittende navle og de lidt svulne brystvorter.

Den lille prikkede ble har selvfølgelig rigtig blestof på indersiden.




I bæreselen kan Augusta sidde trygt og godt på gåturen eller imens mor laver mad :-)




Klar til afrejse, Augusta bliver hentet af sin mor lige så snart hun fylder 9 år ;-)
Billeder af kuffertens inhold finder du i indlægget fra i går.
Ønsker jer alle en dejlig uge.

11 kommentarer:

Mette sagde ...

Hvor er hun fin. Det samme gælder kuffert og indhold.

Losarinas mor sagde ...

Hun er bare så dejlig :-)

Karlchen-Puppen sagde ...

Liebe Wenche,
ich habe vorhin auch gerade deine neuen Werke bewundert. :-) Sehr schön geworden. Besonders das unterste Foto gefällt mir sehr gut. Die Klamotten (Kleidung) ist wieder sooo schön geworden.
- Wie waren deine Ferien? Sind sie schon zu Ende? Unsere noch nicht.
Liebe Grüße.
Astrid

Smilerynker.dk sagde ...

Wow, hvor er hun bare for kær;o) Men husk nu, at hun nok bliver lidt for overstimuleret, når hun sidder sådan i bæreselen... Bedre med hovedet ind mod mor... Hi hi;o)

Trine sagde ...

Årh, hun er da for pragtfuld!
Hvor er det sjovt at det er de røde kinder der skaber liv og fødselsdag - det er en rar tanke.
Kh Trine

Karen sagde ...

Pragtfulde lille Augusta. Allerede kjlar til at rejse ud i verden?
Jeg mener det stadig...du er en stjerne søde Wenche.

Ulla V. sagde ...

Altså, altså Wenche!! Hvor er hun henrivede...og hvor har du bare givet hende så mange skønne og vidunderlige detaljer. Jeg håber virkelig, at hun får den aller-, alllerbedste dukkemor. :))
Dejligt at du er tilbage. :))

tusindfyd sagde ...

TAK allesammen :-) Det er så dejligt at læse jeres positive og glade kommentarer. Dejligt at vi alle er ved at være tilbage fra ferien.
Jeg kæmper med en større syopgave for to skoleklasser men snart MEGET snart er det dukketid igen og jeg glæder mig til at komme igang. De mange sommerfugle i min have har netop plantet endnu en ide i mit hoved...Madame Butterfly???
Søde nederdele med applikationer til søde småpiger er der også lagt frem til på sybordet,
og og og og man burde have 8 arme og 4 hoveder.
Ønsker jer alle en vidunderlig dag.
KNUS

Mona sagde ...

Åh, sikke en skøn dukke - og i en rigtig dejlig størrelse. Kysen er så kær - har du en opskrift på den?

tusindfyd sagde ...

Kære Mona

Kysen er strikket ud af hovedet hvis man kan sige det... det er bare et T hvor "taget" er siderne og stolpen er ned langs baghovedet. "taget" og "stolpens sider skal så være ca lige lange. Har bugget et stykke foran om og syet til og ligeledes forneden rundt til løbegang. Giver det nogen mening?? Ellers mail mig endelig så skal jeg prøve igen ;-)
Jeg har brugt Alpacca og pind 3 tror jeg det var kan ikke huske masketal ...lavede en strikkeprøve og havde så hele tiden dukken ved hånden.... Ellers prøv at se efter i babyopskrifter for masketal til den tykkelse pinde og garn. Evt. www.garnstudio.com ? Der er rigtig mange gratis opskrifter og helt sikkert noget der kan bruges ;-)
God fornøjelse.

Mona sagde ...

Ah, okay, er helt med. Tak skal du ha' :)