mandag den 29. juni 2009

Knækbrød Til Hele Ugen

Du skal bruge;

- 1 DL Havregryn
- 1 DL Sesamfrø
- 1 DL Hørfrø
- 1 DL Solsikkekerner
- 1 DL Græskarkerner
- 3,5 DL Hvedemel/speltmel
- 1 TSK Bagepulver
- 2,5 TSK Salt

Bland ingrdienserne godt sammen og tilføj så

-1,25 DL Olivenolie
- 2 DL VAnd

Kom godt med mel på bordplade og kagerulle og gør således :-)




Læg snitterne på bagepapir og kom dem i ovnen ved 200 grader i 15-20 min, afkøl på rist og så i glas og lukke til når de er HELT kolde.





Velbekomme og god uge til jer alle ;-)

6 kommentarer:

Karen sagde ...

Det må da prøves....før eller siden. De ser gode ud.

Lavendel sagde ...

Det ser rigtig godt ud, jeg kater mig over det i morgen...tak for opskriften!

Mona sagde ...

Mmm, ser godt nok lækkert ud. Tror jeg vil sætte børnene til at lave sådan nogle :) - Er det sigtet eller fuldkornsmel du bruger?

tusindfyd sagde ...

Sigtet mel !
Rigtig god fornøjelse ;-)

Mette sagde ...

De skal prøves. Jeg elsker knækbrød.

Mona sagde ...

Forresten - vi har lavet dem et par gange nu - og er helt klart vores nye yndlings knækbrød!!